FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 26. 11. 2024, svátek má Artur Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Stavba kokpitu lietadla - AVR Jeden příspěvek | Celý strom
Stavba kokpitu lietadla - AVR   9. 5. 2014 / 14:19
miso84
Zdravim, kedze ma uz pomaly prestava bavit lietanie na PC s tym, ze vsetko ovladam mysou, uz dlhsie sa pohravam s myslienkou postavit si svoj vlastny domaci kokpit. Otazka vsak znie, ako vlastne na to. Kedze budem potrebovat vela vystupov hlavne na sedem segmentove displeje, tak predpokladam, ze AVR bude najlepsia volba (cena/vykon). Assembler ako tak ovladam, co nebudem vediet by som si nastudoval. Co vsak potrebujem je nejaky taky hint ako vlastne zacat. Potrebujem hlavne, citat z FSky data, na to asi budem najskor potrebovat nakodit nejaky softik(?). SDKcko konkretneho modelu lietadla v FSke by to malo zvladat, no nikdy som taketo veci neriesil takze zatial neviem ako by som to vedel vlastne precitat. No a nakoniec precitane data dostat na displej. V podstate nemuselo by to byt obojsmerne, a stacilo by mi, aby vlastne to, co nastavim rotarom na sedemsegmentovom displeji sa prenieslo do FSky. Hladal som aj na internete, ale v podstate nic, to co potrebujem ja som sa nedocital. Vsade uz nejake profi riesenia, ktorym zatial nerozumiem. Prvu vec, co by som potreboval a bol by to nejaky pokrok, vytvorit nejaky klasicky dvojpoolohovy spinac, ktory by komunikoval spravne s FSkou a robil to, co ma. Viete mi niekto poradit, cim zacat resp. co ako prve studovat a naucit sa? Dost by mi pomohol nejaky navod typu Hello World, ale tak asi nic neexistuje. Dakujem.
 

Stavba kokpitu lietadla - AVR   9. 5. 2014 / 15:12
leonell
Jsi hledal špatně

Stáhni si SDK k FSUIPC, tam jsou příklady ke komunikaci od assembleru po Python.

Jako X-evangelista ti dát příklad nemohu páč ani nemám FSX ale z toho co jsem koukal:

Máš nějaký mikroprocesor, na něj jsou napojen 4x 7segmentový displej a točítko. Procesor je připojen řekněme přes RS232 k PC.
Uděláš si aplikaci, která se napojí přes seriový port k tomu procesoru (pro seriovou komunikaci v Delphi viz například Synaser ze Synapse free balíku). Dále bude aplikace umět pomocí FSUIPC komunikovat s FSX (asi musí být placená verze té FSUIPC, to si naštuduj). Příklad pro Delphi jsou součástí zmiňovaného SDK.

Takže Delphi aplikace má otevřenu komunikaci s mikroprocesorem, ten pošle informaci například:
XPDR1234 na znamení, že uživatel změnil nastavení transpondéru tím točítkem.
A ty pak na patřičné adresy, popsané v oné FSUIPC dokumentaci, zapíšeš požadované hodnoty.
Zde na adresu 0354 zapíšeš 2 bajty a to v BCD formatu 0x1234. V letadle na monitoru se projeví tvé nastavení. Viz "FSUIPC Offset Status.pdf".
Je tam bohužel vidět, že to pro to nebylo navrženo, proto jsou tam různé podmínky apod.
To si ale musíš projít sám.

V XPLANE je to řešené přímo simulátorem, ale princip je podobný, akorát to jde hlouběji,
protože se na rozdíl od FS s tím od počátku počítá - jde tam nastavit cokoliv,
co by nerozbilo třeba letový model.
Viz http://www.xsquawkbox.net/xpsdk/docs/DataRefs.txt
Ale na to ses neptal, tak dávám jen pro informaci.
 

Stavba kokpitu lietadla - AVR   9. 5. 2014 / 15:52
MzM   
Zdar,
Já bych začal tak, že si pořídím joy (nechceš F-16 od Thrustmaster?), pedály (jedině od happypetra ) a začal bych uvažovat, co všechno chci ovládat.

Pokud si chceš elektroniky dělat sám (což je chválihodné) poohlédnout se po hotových řešeních. (Třeba MJ16, je poměrně zajímavý 112 tlačítek, 8 os). Podle mě je pak ještě zajímavější starý MJoy, který by chtěl trochu vzkřísit a pokud bys měl čas do něj něco napsat, tak bych měl nějaké návrhy, tak se když tak ozvi.

No a pak budovaty ty panely a páčky a displeje...

Zajímavý počin je taky budovat budíky jako maskovaný monitor. Jako že se na monitor naskládají budíky a přes monitor s vyrobí maska, takže jsou vidět jen budíky. V případě nějakých multifunkčních panelů to pak moc líp jak zase displejem nepůjde.

Nebo si pořiď RCčko a lítej venku, je to zdravější.
 

Stavba kokpitu lietadla - AVR   10. 5. 2014 / 12:08
biblbrox   
Pokud by ti stačilo ovládání základních prvků bez výstupu na externí budíky, můžu dát k dispozici návod na home panel, který jsem si dělal. Jedná se vlastně o vykuchanou klávesnici, na kterou se napojí kolébkové spínače ovládané přes relátka, popř. tlačítka se signalizací ovládaná přes jednoduché tišťáky. Ovládacích prvků může být zhruba 60 (počet zákl. kláves na klávesnici).
Na základní ovládání letadla bez klávesnice je toto plně dostačující (alespoň pro mě).

21368 B / 600 x 450 / IMG_1133.JPG
28004 B / 375 x 500 / IMG_1142.JPG
40013 B / 600 x 450 / IMG_1119.JPG
 

Stavba kokpitu lietadla - AVR   17. 5. 2014 / 09:18
ulitej
Po zaslání návodu na optickou signalizaci vybavení příslušného tlačítka jsem včera provedl jeden bastl a mohu potvrdit ,že použité řešení je plně funkční.
Jen jsem pátral zdali neexistuje řešení , kdy by se příslušná led dioda rozsvítila i případě , že se na příslušnou funkci ovládání klikne myší ve VC FSX .
Takže nemá někdo informaci o tomto řešení?
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ