Já se teda Kachny zastávat nebudu ale je potřeba říct, že příďák je něco jinýho než hlavní podvozek. Příďák je dělaný tak aby unesl 10% hmotnosti letadla a tak nemusí být nijak obzvlášť předimenzovaný. Narozdíl od hlavního, který je obvykle uchycený na nosník, přední bývá uchycený vpodstatě jen do zesíleného trupu s trochou stringerů okolo. Tvrdé přístání u hlavního podvozku tak znamená nejen možnou deformaci trupu před i za podvozkem, ale taky možné praskliny nosníku, o mechanizaci křídla ani nemluvě. Hard landing checks jsou poměrně zdlouhavé. Naproti tomu příďák znamená vpodstatě opravdu jen "pár pomačkaných plechů" a nějakej ten stringer k tomu.
Jenže:
- Viděl jsem pár doslova neznatelných ťukanců (schody), který stály milióny liber a měsíce mimo provoz. To co je vidět zvenku je opravdu jen špička ledovce, vnitřní požkození někdy zasahuje až neuvěřitelné množství přepážek. Pro provozovatele i leasingovku je někdy snažší a hlavně levnější to řešit jako totálku.
- Problém je rozsah deformace. Něco jde přeplátovat / přenýtovat, jakmile to ale zasahuje do avioniky a kokpitu, to už je pak úplně jiná liga. |
|