| | | Nebezpečí létání 28. 3. 2005 / 02:24 | |
| | Někdy mě přijde, že ze všech stran kolem sebe slyším že létání je nebezpečné a hodně riskantní. Prý "podívej se jak často dávají ve zprávách že se zase zřítilo sportovní letadlo", nebo "proč si myslíš že mají piloti tak velké platy? Protože je to nebezpečná práce". Dobře, uznávám že tu nějaké nebezpečí že se něco stane je, ale jak je to ve srovnání třeba se silničním provozem? Podívejte se třeba na dálnici D1, neříkám že všichni, ale hodně lidí tam jezdí jak prasata. Já si myslím, mluvím hlavně o sportovních a malých motorových letadlech dodržují předpisy, zbytečně se neriskuje a nedělají s něma voloviny, tak je daleko větší pravděpodobnost že se mě něco stane na silnici než v letadle. To samé se týká i proč se tolik mluví o tom, že má hodně lidí strach z létání? Proč se nebojí sednout do auta nebo autobusů? Vždyť je to i statisticky dokázané že je letecká doprava ze všech nejbezpečnější, ne?? co si o tom myslíte? |
| |
|
| | | Re: Nebezpečí létání 28. 3. 2005 / 02:41 | |
| | onehda mi jeden letec rikal, ze za 95% leteckych nehod je nekazen .... a zbylych 5% je tvoreno jinymi pricinami (selhani techniky atd)
ale co se tyce strachu z letani .. tam to strasne moc generalizujes.. strach z letani nemusi nutne souviset s tim, ze clovek ma strach z toho ze letadlo spadne... musis se na to koukat z toho pohledu ze clovek je tvor, ktery ma byt na zemi .. to, ze se vznasi ve vzduchu je jaksi na vic, a je to vlastne stav, ktery neni pro cloveka prirozeny a strach z letani je prirozena obrana proti necemu, na co clovek neni uspusoben |
| |
|
| | | | Re: Re: Nebezpečí létání...trocha filosofie... 28. 3. 2005 / 07:34 | |
| | No, ono taky nemusí jít o strach v pravém slova smyslu, možná spíše o obavy. Nejen toho, kdo se jaksi jen veze, ale i toho, kdo veze. Ono v každé lidské činnosti není naškodu mít na mysli něco, co bych nazval určitou pokorou před ní, nebo oborem, protože to nutí člověka mysletči přemýšlet. Když přirozeně do vzduchu nepatříme, kdyby to Bůh chtěl, tak by nám dal křídla, že )), musíme se na to připravovat.Přehnaný strach také není zdravý, to bychom nikam nedošli, ale obava, zda jsme udělali vše, co je třeba a na něco nezapomněli, by nás měla trochu držet zpátky. Ten , kdo toto opomine a myslí si, že je on už je dokonalost sama, že je borec a "má to na háku", na to dříve, či později dojede, či doletí, protože vždycky je možné , že i v rámci rutiny se na "něco" zapomene. Na silnici, nebo ve vzduchu, v práci, doma a čertví, kde ještě.Bohužel, následky se netýkají jen jeho samého, ale mnoha dalších, nevinných. Takže, jak říkal Mireček v Básnících:.. "se učit..., se učit.., se učit.. nakonec i mistr tesař ví své... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nebezpečí létání...trocha filosofie... 28. 3. 2005 / 09:38 | |
| | Akorád se obavam že ten Mireček citoval někoho jiného |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Nebezpečí létání...trocha filosofie... 28. 3. 2005 / 22:39 | |
| | ..Hm, ba ne, V.I.Lenin říkal: učit se! učit se! učit se! ale Mireček ..se učit, ..se učit, ..se učit. .. |
| |
|
| | | Re: Nebezpečí létání 28. 3. 2005 / 03:04 | |
| | Statisticky je , bude najbezpecnejsia.Napriklad ,ja casto nepocujem v novinach , letecke nestastie ,apod.Ale , ked som videl Snidane s Novou , videl ,denne tisic havarii ,tak to uz je sila.
Plat je vysoky nielen koli tomu ,ze maju tu zodpovednost(to je asi to naj) ,za miliardove lietadlo + 150 ludi za pilotovou ritou.
Je to divne porovnavat letecku s automobilovou dopravou:
1.Do auta nastupujes 3 sekundy (do lietadla 3min) (blby priklad )
2.Ludia su uz zvyknuty na auta , tam lahsie utecies , ked sa nieco stane .Vies, ze dvere ,aj keby boli odomknute , nedali by sa otvorit
3.Odohrava sa to v roznych vyskach.(ten ,co ma strach z burok , mu to az tak nevadi ,ked sa pozera von z auta ,ale ked blesk vidi 1km od neho , tak uz v gatach moze mat.
Statistiky moc nepresvecia , ja mam kamarata ,ten by ani za svet nenastupil.
To akokeby si povedal starej babke , ci pojde so mnou na toto : http://www.parkfunworld.be/coasters_reviews/pictures/Katun5.jpg .Ja som na tom osobne bol ,a poviem ti ,do smiechu mi nebolo,hoci mojim kamosom ano |
| |
|
| | | | Re: Re: Nebezpečí létání 28. 3. 2005 / 07:22 | |
| | Tak to co je na tom obrazku je sila. Na to bych uz dobrovolne nevlez |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nebezpečí létání 28. 3. 2005 / 19:23 | |
| | Tak tomu říkám adrenalin ride. To bych zkusil, ale nevím jak bych vypadal potom. ) |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Nebezpečí létání 28. 3. 2005 / 19:40 | |
| | jestli je to ze zabavniho parku Mirrabilandia v Italli tak na tom byla segra a pekne se motala..ja sem si to nedal)) |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Nebezpečí létání 28. 3. 2005 / 19:46 | |
| | jj , je to on |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebezpečí létání 28. 3. 2005 / 20:13 | |
| | z toho se mi zvedal kybl jen od pohledu |
| |
|
| | | | Re: Re: Nebezpečí létání 28. 3. 2005 / 22:29 | |
| | K těm platům pilotů... Podle mě, takovej řidič autobusu by měl mít vetší plat, než oni. Piloti mají k dispozici veškerou dostupnou elektroniku, na zemi jsou pod kontrolou radarů... Všechno je několikanásobně jištěný. Zatím co řidič busu neovládá sice stroj za několik miliard, ale veze za sebou 50 lidí. A musí se taky během setiny sekundy rozhodnout. A hlavně, žádná elektronika mu nepomůže... Je to čistě a jen na něm... Proto si myslim, že piloti nemaj důvod bejt nafrněný na to, co dělaj, protože existujou daleko nebezpečnější povolání... (netvrdim, že jsou všichni, ale dost z těch, který jsem poznal)... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nebezpečí létání 28. 3. 2005 / 22:34 | |
| | Taky zajimavy pohled.. ale uvedom si nekolik veci (trosku moc jsi to zjednodusil)
1) kdyz udela chybu ridic autobusu, tak sice veze padesat lidi, ale sance ze ty lidi prezijou je dost velka, par pomackanych plechu (ted to trosku zjednodusuji), kdyz udela chybu pilot letadla, tak to vetsinou neodnese par zprohejbanejch plechu, nasledky byvaji casto mnohem tragictejsi
2) vliv na letani ma spousta externich faktoru (pocasim pocinaje , slunecnimi skrvrnami konce) ktere musi pilot zvladnout, dalo by se pokracovat, autobus jede prakticky kdykoli .. bourky, vitr
3) kolik toho musi umet ridic autobusu a kolik toho musi umet pilot letadla
4) kolik stoji udelani papiru na letadlo pilota co lita u aerolinek X kolik stoji ridicak na autobus
a takhle by se dalo pokracovat do aleluja |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Nebezpečí létání 28. 3. 2005 / 22:43 | |
| | No, tak v tom s tebou nesouhlasim...
bod1) Šance, že když řidič busu udělá chybu, lidi přežijou, je větší než v letadle, ale nemusíme chodit daleko... stačí se podívat, co se stalo u Nažidel a kolik lidí to zaplatilo životem.
2) pokud řídíš auto, víš, že i na řízení má počasí nesmírnej vliv. A to včetně věcí, který si napsal...
3) myslim, že zase hodně zjednodušeně řečeno. Je to dost relativní to stavět do takovýhle otázky... Ani ty ani já a myslím, že nikdo není kompetentí porovnávat, jestli někdo musí umět víc nebo miň..
4) To je jen uměle vyhnaná cena. kdyby se z letectví neudělal takovej byznys, daly by se papíry na éro udělat daleko levnějš... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Nebezpečí létání 28. 3. 2005 / 23:01 | |
| | tak to sorry, myslim, ze to srovnani kolik usili, penez a schopnosti je potreba na to, aby clovek mohl ridit dopravni letadlo a autobus je naprosto adekvatni...odpovednost je take nesrovnatelna, takhle generalizovat, jak to delas ty to podle me nejde.... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebezpečí létání 28. 3. 2005 / 23:17 | |
| | Když už v ničem jiném, tak nesouhlasim v nesrovnatelnosti odpovědnosti... Proč bych to nemohl srovnávat...? To jako fakt, že řidič autobusu může zabít "jen" 50 lidí, zatímco pilot až 400, dává právo nesrovnávat odpovědnosti? Jako sorry, ale kdyby z 50 lidí nepřežil jeden, tak mi to přijde jako tragédie, stejně jako když havaruje dopravní letadlo... Tam je to jen umocněný akorát tím, kolik lidí je tou tragédií postiženo....
Peníze bych do toho taky netahal. Už jsem to psal jednou... Letecká doprava je uměla předražena, proto všechno, včetně papírů na letadlo stojí takový prachy.
A úsilí s tím už vůbec nemá nic společnýho... když si budeš dělat papíry na bus, bude tě to stát sakra úsilí... Ono udělat testy na 100% chce přece jen trochu píle..
A co se týče schopností,nevim jaký máš konkrétně na mysli. Stejně jako mezi autobusákama, tak mezi pilotama se najdou lidi, který se tam dostali jen proto, že někdo přimhouřil oko... (za předpokladu, že se bavíme o tomhle státě). |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebezpečí létání 28. 3. 2005 / 23:27 | |
| | Ja jsem se zařekl, že na některý příspěvky nebudu reagovat. Ale po tom co tu píšeš, mi to nedá. Já lítám víc než pětadvacet let a to od malých až po velký plechovky.
Necítím se nafanfrněnej a už vůbec protekční - ale tos nemyslel asi vážně. Ono letadlu je fuk kdo je tvůj strýc Vik nebo jaký máš konto a spojovat autobus s letadlem je velmi zjednodušený. Zkus si udělat řidičák na letadlo, dohrab se časem na velký s lidma a pak posuzuj. Možná najdeš tři rozdíly. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebezpečí létání 28. 3. 2005 / 23:58 | |
| | No nevim jestli davat jako dukaz hrozny slozitosti testy na 100%.
Ja sem (ikdyz pravda ze jenom ty Bckovy, ale to je rozdil jen par otazek) testy v autoskole na 100% udelal.... ale rozhodne zadnej kral silnic nejsem ) A ze bych na to vylozil nejaky extra usili to uz vubec ne |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebezpečí létání 29. 3. 2005 / 06:21 | |
| | Chlape promiň, ale myslím, že z tebe mluví hořkost, že létat nemůžeš. Přiznám se, že kdybych býval dopadl na ÚLZ jako ty, a že mi moc nechybělo kdybych se býval vzdal, možná bych mluvil obdobně. Lidé mají přirozený sklon nahlížet věci ze svého úhlu pohledu, ale musíš si uvědomit, že na vše se dá nahlížet a i má tak, jako by to byl střed koule a pohled by měl být jejím povrchem, nikoli bodem na jejím povrchu. Souhlasím s tebou, že je to předražený, ale už méně v tom, že uměle. Vše v tomto sk... ekonomickém světě, za sebe mohu říci bohužel, určuje poptávka a nabídka. Dokud budou lidi ochotni platit, neklesne cena. Ta je prostě a jednoduše vždy bude dána trhem, dokud lidi nepochopěj, čeho si maj vážit. Pak se to možná změní, protože už nebudou ochotni platit tolik. Je to přirozený chod věcí. Pilota opravdu stojí nemalé úsilí aby dosáhl toho, čeho chce. Taky si vezmi, že za to, kolik investuje může kdykoli o papíry i přijít ( zřejmé zdravotní důvody a ten související proklatej ÚLZ) . ČSAto má třeba částečně pro piloty vyřešeno tím, že jim dá nějaké peníze, které pokrývají výcvik, ale stejně bych nechtěl být v jejich kůži. Ta odpovědnost je neodiskutovatelna a souhlasim se statistikami uvedenými výše, létání je bezpečnější. Ale proč zase? úprotože se tam investují stále nemalé částky do bezpečnosti, lepšího vybavení atd. Myslíš si, že by to vše mohlo být, kdyby to vše bylo poskytováno zdarma?
nakonec kdo si myslíš, že jsou pilířem let. společností. Piloti přece. Proč si myslíš, že zase uhádaly 10-12 % navíc? Protože jsou potřeba. Kdyby nebyly, nemohli by si diktovat. Zase jen poptávka a nabídka a ochota zaplatit. Netrap se tím, je to zbytečné. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebezpečí létání 29. 3. 2005 / 08:47 | |
| | Hořkost ze mě mluví, to máš pravdu. Ale ne snad proto,že bych nemohl lítat, ale proto, že jsem u ČSA 5 let pracoval a přišel jsem do kontaktu se spoustou pilotů. Až na pár výjimek byli všichni nafrněný. Zdůraznim to "až na pár výjimek", protože jak jsem si všimnul, někdo si tady toho nevšiml... Takže říkám, ne všichni, ale většina. Uznávám, že můj pohled je asi zkreslenej, možná ano. Ale troufám si tvrdit, že je to způsobeno právě tou nechutí k lidem, kteří svoje povolání staví nade vše ostatní. Nikdy jsem netvrdil, že piloti nemají žádnou zodpovědnost. Jen si myslím, že kdyby tam nedostávali tolik peněz, tak jich tam minimálně půlka není. A kvůli výši svého platu ze sebe dělat něco víc, mi přijde hodně ujetý. A tohle mi opravdu asi nevymluvíš, protože až na pár výjimek jsem s normálníma pilotama u ČSA nesetkal... Psal jsi, že piloti jsou piloíři letecké společnosti...
No, trochu bych to pozměnil. Oni jsou jedním z pilířů. A troufám si tvrdit, že každá profese spjatá z letectvím je pilířem letecké společnosti. Ani bez maníků, co hazí kufry se let. společnost neobejde a takhle bych mohl pokračovat do nekonečna... Jenže to si právě páni fliegři nejsou ve většině případů schopni uvědomit... Jenže to se těžko vysvětluje někomu, kdo s nima nepřišel do pracovního kontaktu... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebezpečí létání 31. 3. 2005 / 23:55 | |
| | Omlouvám se, že se vracím k "mrtvému" tématu (to fórum je fakt strašně rychlý), ale nemůžu si nepřisadit.
Když jsem to četl, prosím, odpusťte mi, chtělo se mi křičet. Přečtěte to znova po sobě (někteří) - připomíná mi to až moc některé chvíle v uplynulém čase, když jsem musel se sklopenýma ušima poslouchat, jak mne někdo poučuje, že jsem studoval za dělnický peníze! Zkuste si to prohodit - myslíte, že by pilot dokázal 8 hodin házet kufry na pás? No nepochybujte o tom (strší a břichatí hůř, ale oni by u toho zhubli). A posaďte "kufráky" do kokpitu, Nebo tu slečnu, co prodává lístky a co by to "bez ní nešlo". Ať zkusí spustit aspoň APU nebo "de-ice".
Každý má právo na svůj úhel pohledu, i ten, který nedokáže potlačit hořkost, že zrovna on nemůže (a proč? že má zdravotní problém? nebo neměl peníze na výcvik? nebo třikrát zkoušel angličtinu a vylili ho a pak už byl tak naprdnutej, že počtvrtý nešel? i v tom je přece jen rozdíl). Ale takový právo mám i já! Nedovedu si představit, že by takhle se mnou diskutoval některý z našich sanitářů - a že by uvažoval, kdo z nás dvou víc bere a proč. A když je rentgenovej snímek nečitelněj - protože laborantka i sanitář to udělali "tak nějak", musím tu kazetu s filmem u břicha nešťastnýho pacienta podržet vlastní rukou - a já ji podržím, protože výsledek mi (za toho pacienta) za to stojí. A že jsou někteří piloti nafoukaní? No tak jsou, však autobusáci jsou často horší.
A za celou tuto dikusi jsem nečetl jeden zcela podstatný rozdíl mezi autobusem a letadlem (a je to rozdíl, týýkající se smyslu celého tohoto threadu - tedy strachu z létání). Když jsem jednou jel autobusem z Kolína do Prahy, měl jsem toho akorát dost. Vlaky nejely (sedmdesátá léta...), autobusy braly 60 lidí místo 40, na klíně mi řvalo cizí dítě a jakási paní se na mne hroutila z uličky, mohutnými ňadry napřed. V Horních Počernicích jsem konečně dostal ten nápad a zakřičel jsem na řidiče: "Zastavte - budu zvracet !!!". A v tu chvíli autobus stál, k otevřeným dveřím byla mezi lidmi ulička tak akorát na jednoho studenta s taškou a zvenčí dovnitř prýštil čistý vzduch. Vstoupil jsem a zhluboka se nadechl, byl jsem volný. Zkuste to někdy v Airbusu...
To totiž je v autě, autobusu i vlaku to "přirozené". Když to zastaví, neděje se nic, než že utíká čas. Když zastaví letadlo, je to kraksna. A proto jsou na toho, kdo rozhoduje svým konáním, zda to bude nebo nebude kraksna kladeny přece jen vyšší nároky, než na ostatní a tak je to správně. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebezpečí létání 29. 3. 2005 / 09:49 | |
| | Když jsem se zamyslel nad tím jak říkáš, že piloti jsou pilířem let. společnosti, tak to si teda nemyslím, ale můžeš mi oponovat. Zase na druhou stranu nezjednodušuji práci pilotů a jejich zodpovědnost, to pozor!. Ale řekni mi, když u letecké společnosti nebudou obchodníci, kteří prodají letenky lidem, koho budou piloti vozit ??? A za co ?? Když se ti pokazí něco na letadle a nebudeš mít servis, opraví si to piloti sami ?? atd atd. Já si myslím, že piloti jsou důležitým článkem řetězu odborných profesí letecké společnosti, protože zase na druhou stranu, kdyby obchodníci prodali letenky a nebylo by pilotů, tak se ti lidé nikam nedostanou a kdyby byli mechanici, nebo servis, který by letedla opravoval ale nikdo s ními nelétal, tak se vlastně opravovat nemusí )))
Takže můj pohled k této věci je ten, že nejen piloti dělají leteckou společnost, leteckou společností........
Hezke dopoledne |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebezpečí létání 29. 3. 2005 / 10:01 | |
| | Ale vždyť já jsem to i napsal... Nejen piloti jsou pilířem. Prostě v letecký společnosti musí všichni pracovat jako tým. A ne jako individuality, jako se to děje u ČSA, kde se piloti staví do role naprosto nepostradatelných jedinců... A média je v tom bohužel podporujou, protože vědí o lítání úplný kulový... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebezpečí létání 29. 3. 2005 / 10:08 | |
| | Já jsem nereagoval na tvůj přispěvek, ale na příspěvek PilotaFA Takže vím, že TY jsi to napsal |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebezpečí létání-předraženost? 29. 3. 2005 / 10:07 | |
| | Uměle předražený???
Takže: Koupíš si letadlo za 4 miliony
za jeho žïvot nacpeš přibližně tutéž částku do údržby
budeme počítat s životností 5000 hodin
vyjde ti částka 1600 korun
počítej spotřebu cca 40 litrů/h->dalších 1200
DPH 19%:2800x1,19=3332Kč/h
+pojištění atd atd... |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebezpečí létání-předraženost? 29. 3. 2005 / 10:10 | |
| | a to pojisteni je kurva pruser.. nevim jak u "normalnich" letadel, ale u ULL je to cim dal horsi (( a sehnat pojistovnu ktera ti za prijatelnych podminek pojisti ULko, je cim dal horsi ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebezpečí létání-předraženost? 29. 3. 2005 / 10:19 | |
| | a to jsi jeste zapomel napr. na poplatky za hangarovani cca 40 - 150Kc za den. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nebezpečí létání 28. 3. 2005 / 23:19 | |
| | Za ty penize co tam piloti berou bych do toho nikdy nesel. Vypisu Ti par bodu, ktere jiste nekdo dpolni. Kvuli tomu, aby ses dostal na spicku (kapitan transkontinentalnich letu musis projit nasledujici):
- Jako velmi mlady zacit letat treba na ULL (cca 40 000Kc)
- zahy prjit na Zlin, Piper (150 000Kc)
- mezi tim se dobre ucit (maturita, skvela anglictine)
- casem si dodelat obchodniho pilota, pripadne multiengine (zapocitame li hodiny, ktere musis nalitat, tak cca 150 000- 200 000)
OK, muzes se ptihlasit do konkurzu treba do CSA
podminka: vynikajici anglictina, zadnej pruser ve vzduchu, vynikajici zdravotni stav, psychotesty, a.t.d.
OK, udelas skolku a jdes na ATR litat Praha - Ostrava jako druhej pilot, sem tam si skocis Mnichov, Viden, Brno
- pravidelna ULZ, neprojdes li mas padaka
- Po peti letech jdes na kapitana ATR a opet skaces doOstravy a zpet. (manzelka se s Tebou rozvadi, protoze se doma ukazijes velmi zridka, zadne vikendy....)
- pravidelna ULZ, neprojdes li mas padaka
- Nepostihl Te zadnej pruser, jdes na JETy, skolka s 737.
- Pet let skaces jako druhej na 737
- pravidelna ULZ, neprojdes li mas padaka
-Neudelas li zadnej pruser mas sanci na kapitana
- 5 let litas jako kapitn po evrope, spis po hotelich, rodinu nemas
- pravidelna ULZ, neprojdes li mas padaka
- Je Ti 45 a jdes jako druhej na New York (neudelal li jsi zadnej pruser)
- pravidelna ULZ, neprojdes li mas padaka
Kdyz Ti potahne na 50 docilis te mety s max. platem a klepes se jak maly dite, protoze jdes na ULZ kde je EKG, ktere muze rozhodnout, ze pujdes kartacovat vrabce bez nahrady, nic neumis, protoze jsi krom litani nic jineho nedelal, rodinu nemas, a po te co Te vyhodi z prace tak se s nejvetsi pravdepodobnosti uchlastas.
Panove, nemyslim, si ze ty penize co berou jsou vzhledem k vyse popsanemu nejak premrstene, naopak. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Nebezpečí létání 28. 3. 2005 / 23:26 | |
| | nemusis zacinat jako velmi mlady na ULL )) |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Nebezpečí létání 29. 3. 2005 / 17:31 | |
| | to je to tak strašný jak to píše?? |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebezpečí létání 29. 3. 2005 / 18:38 | |
| | ale neni .... (strasne moc zjednodusene) staci vzit cca mega korun, zajit do poradnejsi letecky skoly, a ta skola te v relativne kratkym terminu dovede az k licenci komercniho pilota (nebo jak se to cesky menuje) s MEP ci frozen atpl a muzes do aerolinky... relativne nejdelsi na celym tom cirkusu (muzu se mylit .. tak daleko jeste nejsem je vyuka teorie pro IFR, kterou nedelas primo v letecky skole ale (mimojine) na RLP v praze a tak... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebezpečí létání 29. 3. 2005 / 18:45 | |
| | obchodni pilot |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nebezpečí létání 29. 3. 2005 / 18:48 | |
| | no jasne... obchodni pilot ) |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Nebezpečí létání 29. 3. 2005 / 19:30 | |
| | Life is life................ |
| |
|
| | | Re: Nebezpečí létání 28. 3. 2005 / 07:25 | |
| | To je reakce na včerejší pád ultralightu? V tom případě si ale musíme položit otázku jinak. A to - jak bezpečné je amatérské létání. A tady narazíme, protože nemáme relevantní výchozí údaje. Máme sice přesné počty mrtvých a raněných, to je ale vše. Dovoluji si ale odhadnout, že např. poměr počtu smrtelných úrazů k počtu nalétaných osobohodin bude samozřejmě řádově (ne-li více) vyšší než u komerčních letů. |
| |
|
| | | Re: Nebezpečí létání 28. 3. 2005 / 11:24 | |
| | Je nejbezpečnější - o tom vobec nepochybuj.
Ale čiste teoreticky : myslím,že keby boli napr.ULLa rozšírené tak ako sú rozšírené osobné autá, tak by havárií ULLa bolo viacej než je dnes havárií os. aut…
Prečo ?
Lebo by mnohým luďom stále nedochádzalo , že vo vzduchu je to o niečom inom než na zemi….
Človek si totiž musí uvedomiť niekoľko zásadných vecí.Niektoré z nich tu už v minulosti boli napísané.Ako jednoznačne „ svatú pravdu “ by som zopakoval 3 ZÁKLADNÉ predpoklady :
1.rýchlosť
2.výška
a 3.zdravý rozum
pričom musia byť v každom momente letu prítomné aspoň dve z nich ( a ten tretí nesmie chýbať nikdy)
Pokial toto človek dodržuje tak s pravdepodobnosťou 99,9% sa v lietadle nezabije…
Samozrejme sa núka otázka, čo znamená “ zdravý rozum….“
Podla mňa to znamená uvedomiť si, že :
1.nie každý može byť pilotom a musí byť v tomto smere sebakritický
2. tam hore sa za chyby platí drahšie , než keď sme 4 kolesami alebo nohami na zemi….
3. nikdy nepodceniť poveternostné podmienky – hlavne vietor a viditelnosť
Je iste správnme odlišovať amatérske lietanie, ktorého sa hlavne týkajú vyššie uvedené 3 základné predpoklady..
Pokial ide o ostatnú leteckú dopravu - ja osobne mám, hlavne v posledných rokoch, stiahnutú prdel, vždy keď ma čaká výjazd autom na D1, naopak keď sadám do dopravného lietadla tak nemám strach žiadny, ale iba čistú a velkú radosť .
O tom že absolutna vačšina havárií je (napr.v prípade ULLa) chybou pilota ( precenil svoje schopnosti, alebo schopnost stroja resp.letel za nevhodných poveternostných podmienok ) svedčí aj tento zoznam – sú to nehody z roku 2002 ( iba podotýkam, že tzv.technická závada ako napr.porucha reduktoru, vysazení motoru, uvolnění krytu - to sú veci za ktoré tiež vačšinou može pilot resp. ním zanedbaná údržba , technické „experimentovanie“ a zanedbanie obhliadky lietadla pred letom….)
Nehody ULLa 2002:
Příčina - Technika pilotáže, zachycení o obilí před VPD při přistání.
Příčina - provedení vzletu s klapkami v poloze 40 stupňů ztráta ovladatelnosti po vzletu.
Příčina - přistání s nevysunutým podvozkem, pilot nebyl dostatečně seznámen s letovou příručkou a postupem pro nouzové vysunutí.
Příčina - vysazení motoru, při přistání do uvláčeného pole došlo k ulomení příďové nohy podvozku a převrácení letounu na záda.
Příčina - technika pilotáže, pád do vývrtky ve 4. zatáčce, první let nově postaveného UL, nedostatečný výkon motoru.
Příčina - technika pilotáže, nezvládnutí odskoku při přistání.
Příčina - technika pilotáže, dlouhý rozpočet, přistání po větru (5 m/s)
Příčina - technika pilotáže, pilot prováděl nad vesnicí tři zatáčky o 360° se zvětšujícím se náklonem,
Příčina - porušení meteor. limitů, pilot na trati Hranice - Křižanov vlétl do mlhy,
Příčina - konstrukční vada reduktoru, pilot prováděl první záletový let prototypu,
Příčina - nezvládnutí manipulace s plynem a brzdami při pojíždění, po nahození motoru
Příčina - technika pilotáže, chybný výběr plochy pro nouzové přistání po vysazení motoru (Rotax 618
Příčina - technická závada, mezikřídelní kryt se za letu uvolnil a vlétl do vrtule
Příčina - nezvládnutí letounu při zajíždění na stojánku
Příčina - po přistání došlo k najetí do nerovnosti na VPD a prasknutí trubky gumového odpružení hl. podvozku |
| |
|
| | | | Re: Re: Nebezpečí létání 28. 3. 2005 / 20:24 | |
| | no to je zajimavé-ty příčiny. Jinak si myslim že létání je bezpečné a opravdu záleží na pilotovi jako na řidiči u auta ale víme že nehody mají bohužel i slušní,pozorní a vynikající řidiči kterří si tu nehodu nezpůsobili sami.Jinak na jaře se chytám na ULL- poprvé.Tak uvidíme co ve mně je snad to bude fajn heh |
|
| |
|
|