No tutorial se bude více méné skládat z ovládání systémů letadla z pohledu borťáka (palubní inženýr) v podstatě jak uvést jednotlivé systémy správně do chodu.
Co se samotného letu týká tomu se moc věnovat nechci jednak pro to, že je to u všech ruských letadel (a nejen ruských) víceméně stejné akorát na trochu jiných rychlostech. Za druhé myslím si že zpracovat manuál rozsahu TU154M je mimo moje znalosti a možnosti nicméně spousta principů a systémů je u 134 hodně podobných.
Autopilot není u 134 nějak sofistikovaným zařízením v podstatě udržuje výšku, směr a úhel sestupu. Co se týká GPS tak tu má "píšťalka" umístěnou ve skleněného čumáku a je průměrně 180 cm vysoká a říká se jí navigátor. Čili o samostatném letu podle GPS (tak jak umí 154 nebo 62) si může posádka nechat jen zdát ostatně proč by tam měli navigátora.
134ka má sice navigační systém NAS-1 ale jeho popis a ovládání by vydalo na samostatný tutorial. A ani tak není jeho používání nejsnadnější a vyžaduje opravdu celého člověka.
Takže let podle GPS se řeší dodatečnou vestavbou KLN ale letí se podle zobrazené trasy manuálním ovládáním směru na autopilotovi. Je to tak i v reálu třeba u našeho vládního JAKu-40.
Ale co už tento "moderní" autopilot umí je sestup podle ILS a 134-A3 má automat tahu, který se sice podle RLE směl používat jen při přiblížení ale lze ho užít pro simulaci i na hladině.
A ovládání KLN je bezvadně popsáno v manuálu k 154 takže by asi bylo zbytečné se o tom znovu rozepisovat.
|
|