| | v čem všem nám EK ještě lže tak, jako v SES..? 30. 1. 2014 / 15:03 | |
| | To mi teda vysvětli, v čem vydíš ty výhody... Že vznikne nový moloch, který bude fungovat podle vzoru ČEZu?! Bezpečnost se nezvýší - ta je v EU na vysoké úrovni a ať se změní co chce, vždy budou za obrazovkama sedět lidi. Ale je možnost zhoršení, protože se bude muset mezi sebou domlouvat několik organizací (a to v reálném čase). A jak to bude s GA lety, které budou chtít/potřebovat informace nebo pomoc? Dostanou je, ale za peníze. Jakákoliv předletová příprava se znatelně prodraží, protože AIS, MET (a nedej Bože i AIP) budou placenými službami. Narovnání tratí? Nevím nevím, rozdělení vzdušného prostoru je v kompetenci jednotlivých států, i prostory zasahující do upper levelu (jedině že by se počítalo s tím, že i o tom bude rozhodovat pověřená organizace). Jak bude potom fungovat ochrana vzdušného prostoru? Bude se muset řešit předávání informací mezi nově vzniklou organizací a organizacemi, které budou mít na starost přibližovací a letištní služby.
A co je nejvíce do očí bijící?! Že se tady jedná o neuvěřitelné finanční částky!!! Vem si, jaký je provoz a jaké jsou poplatky. A to nyní přijde "do kapsy" soukromé firmě (přitom při správě/řízení prostoru jednotlivými státy jdou peníze do jejich státních rozpočtů. I když ne všechny.) A tahle firma bude krásně propojená s EK (u nás se tomu říká klientelismus). Neušetří se nic a letenky nezlevní, pokud si ceny bude určovat jedna společnost. A změna nebude moc reálná, protože celý systém nejde z ničeho nic "přešaltovat".
Ano, souhlasím s tím, že většině odborářů jde hlavně o udržení si místa - ale o to jde každému člověku...
A dále se mi nelíbí, že nějakým nařízením dementů v Bruselu má jakýkoliv stát přijít o část svoji svrchovanosti!!! |
| |
|