Poté, co jsem si konečně dopřál pár letů nažIVAO s Baronem, jsem se rozhodl, že přejdu na něco většího a sednul jsem si do milované L-410 UVPE (od PWDT), ale to jsem si dal...
Je samozřejmě trošku matoucí pro nováčka přpočítávat výšku z metrů na feety (případně se přepínat ze zjednodušeného panelu s původními budíky ve feetech a knotech), nastavování course VOR1 za letu je taky trošku nepohodlné kvůli zmenšenému budíku, ale co mě dorazilo - to byl let bez autopilota.
Letěl jsem bez ŘLP LKTB>LKPR, Praha nebyla obsazená, a tak jsem psal jen zprávy na UNICOM. Jenže během klikání, psaní atd. se mi vždycky rozhodil heading nebo výška (zvlášť pod 5000ft při turbulencích) a horkotěžko jsem to stíhal dorovnávat.
Řekněte mi někdo z profíků, prosím, je let bez AP na takovém letadle taky takový nervák? Měl jsem samozřejmě VELMI pečlivě vytrimováno - ale přesto byl ten let strašná fuška. Je to v reálu taky o křeč v ruce - tzn. ani na moment nepustit knipl? V reálu zřejmě pomáhá s řízením a nastavováním navigačních nástrojů druhý pilot, ale letět takhle sólo a ještě muset kroutit a klikat všude kolem je děs...
Během přistávání jsem málem spadnul jen proto, že jsem se blb ještě snažil poslat do éteru hlášku o finále na rwy 31 (zdálo se mi, že vidím pod okýnky na servifnu někoho na LKPR). |
|