Ve zkratce.
V prvni rade je potreba ovladat vylucovani snosu vetru. Plati zde, cim pomalejsi ero, tim je snos vetru markantnejsi. Kdyz jsem delal pilotak, byla to jedna z veci, ktera mi pripadala naprosto nejneprirozenejsi. Z auta jsi zvykly ze kam koukas, tam jedes. V eru tohle neplati. Paklize mas silne laminarni proudeni (na podzim je celkem casto) Klidne v priznivem smeru vetru muzes litat okruty i pri 10 - 15 m/s s cesnou. Pak zjistis, ze kdyz chces letet na base leg musis koukat skoro pres bocni sloupek, protoze tim smerem je HDG. Tento uhel je dan vektorem sily vetru a Tve dopredne rychlosti.
Prakticky bych Ti doporucil nasledujici trening.
Vem si klidne cesnu, nastav si vitr cca 8knot kolmo na drahu, odsartuj a delej prulety nad drahou. Nejdrive na co nejvyssi rychlosti . Nekoukej na cumak letadla a kompas, ale na zem a pri priletu se snaz vyosenim (budes mit pocit jako ze letis treba v pravo za konstatni rychlosti dosahnout toho, ze poletis primo nad drahou. Jakmile Ti to pujde, zkousej to pri pomalejsich rychlostech. Nakonec pri plnych klapkach na min rychlosti. jamile to budes mit zmaknute, delej nizke prulety (cca 10m na zemi) a drz tuto vysku a smer po celou dobu kdy budes nad RWY. Jakmile Ti i toto pujde dojdi k cili celeho tazeni a to je pristani. V teto navicene poloze (klapky, pristavaci rychlost 10m nad drahou, vyoseny cumak) klesej a tesne pred podrovnanim srovnej smerovkou (nohama) za mirneho naklonu proti vertu ero rovnobezne s RWY. Bylo li by to doopravdy, doporucoval bych to zkouset na travnatem letisti. prozotze v praxi kdyz se Ti to nepovede srovnat na asfaltu tak je to mrda ja blazen a prastis se o dvere do hlavy, na trave to proklouzne a nic moc se nedeje.
Je to jen otazka praxe. Kdyz jdes na dlouhe finale, tak se Ti zda, ze letis primo na letiste, jakmile zacnes delat ukony, zpomalovat, musis stale vic vyosovat ero, jinak Ti draha zacne "ujizdet" pre ocima.
Samozrejme cele povidani bylo o pomalych letadlech, cim je ero rychlejsi, tim je pri danem bocnim vetru vysledny vektor mensi. Nejhorsi situace z hlediska bocniho vetru je pri startu a pristani s letadly s ostruhou. Tam je to teprve to spravne maso.
ufff
|
|