Já nevím, jestli má cenu nějak do hloubky diskutovat, když dáváš docela zřetelně najevo, že problematice moc nerozumíš. Píšeš, že No kdyby bylo český ÚCL (nebo kdo to má pod palcem) co nač, tak řekne že na ně sere a ať si vylížou polevu - že u nás se to nikdy nestalo a jestli si to chtěj zakázat u sebe tak je to jejich boj.
Dobře, myslel jsem, že víš něco, co já ne, proto jsem se zeptal. Tak ti tedy napíšu v kostce, proč ÚCL nemůže nic takového jim (Rakušákům) říct: L-13 je tzv. transferované letadlo. Co to znamená? Odpovědnost za typovou způsobilost přešla z národních úřadů (ÚCL) na EASA. A ta reguluje celou EU plus několik dalších států. Není tedy možné, aby se nějaké omezení týkalo jen nějaké země. Takže veškerá problematika leží na ose Držitel typového certifikátu - EASA. ÚCL v tom nefiguruje. Nemůže jim říct, ať si vylížou, že se to týká jich (asi Rakušáků) a u nás se to nestalo.
Tím neříkám, že všechno ohledně tohohle problému L-13 považuju za čisté, to rozhodně ne. Ale dráždí mě zkratkovitá a neinformovaná řešení. |
|