Cau, na ATR to mame s pouzitim svetel tak, ze:
NA ZEMI (pred vzletem)
(Nav Lights jsou zapnute temer porad a v noci jeste navic Logo)
pred spoustenim - Beacon, Wing Lights On
pred pojizdenim - Taxi Lights On
pred vstupem na RWY - Strobe Lights On
pred vzletem - Landing Lights On
VE VZDUCHU (pri stoupani)
behem akcelerace - Taxi Lights Off
ve FL100 - Landing, Wing (a Logo) lights Off
VE VZDUCHU (pri klesani)
ve FL100 - Landing, Wing (a Logo) lights On
obdrzene povoleni Clear to Land - Taxi Lights On
NA ZEMI (po pristani)
s opustenim drahy - Landing a Strobe Lights Off
po prijeti na stojanku - Taxi Lights Off
po tom co se vrtule zastavi - Beacon, Wing Lights Off
Jeste snad stoji za zminku TCAS proc, ve chvili kdy se ozve TRAFIC, zapinaji se Landing a Wing Lights (i nad FL100, kde by byly normalne byly vypnute, abychom na sebe upozornili )
Krom toho je samozrejme pilot letici opravnen upravit osvetleni v kterekoli fazi letu tak aby odpovidala meteo podminkam, tzn. aby mel vzdy optimalni vyhled z kabiny a nezhorsoval si treba uz tak dost mizernou dohlednost jeste tim ze si do ni bude poustet ruzne oslnujici svetlomety a zablesky.
Tak snad jsem nic nezapomnel, jinak to vse je samozrejme dane typem a company procedures kazde spolecnosti. Cau )
|
|