Na těchhle odpovědích je krásně vidět, v čem je právě ten průšvih, že metodicky tohle a takhle předvádět je skutečně návod na sebevraždu.
Protože:
1) je tam jasně řečeno (napsáno, předvedeno), že jde o nácvik řešení vysazení motoru
2) Není tam nikde napsáno funguje to akorát na motorizovaném kluzáku
3) a tady už se do toho míchá jako argument ztráta tahu navijáku - a to je dost rozdíl. Snadno tedy někdo další zamění Scheisse-Falke za jiný stroj, kterému může po vzletu v 50 m zdechnout motor (třeba Sluka, že...)
Nikde v žádné metodice něčeho s motorem (ani na vivatu !!) takovýhle manévr v této výšce není - protože stejně jako vývrtku cvičí na kdejakém plecháči "každý malý dítě" - ale tak aby ji vybral v 600 m AGL a přitom se všude píše, že ztráta výšky je 100-150 m (podle typu letadla, ale dost často to tak bývá) - nikoho nikdy v životě nenapadne "cvičit jednu otáčku vývrtky ve 200 m" s tím, že tam ještě rezerva 50m zbyde.
A platí co bylo řečeno - když se ti to skutečně stane - chvilku to trvá, že si to hlava přebere - pak si řekneš "vpravo nebo vlevo, sakra, odlud to fouká" - a i s érem s dobrým klouzákem jsi hned o pár metrů níž. A koukneš kolem a řekneš "Jejda, vyšlo mi to nějak nízko !! " a abys tu kurevskou zatáčku dotočil, povolíš potlačení ("ideální klouzák má vždycky rezervu nad pádovkou - tak co"). A protože pak je zatáčka pomalá - a nevychází - tak ji trochu utáhneš - to je totiž "gettheritis" jako vyšitá ! Ty to máš přece nacvičeký, tak to na tu plochu dotáhneš, ne? - Jenže ono ti to v těch 20 metrech spadne do vrtáku a jsi mrtvej.
A jak jsem psal v prvním postu - metodika manévru, který je riskantní a "většinou by mohl vyjít" je špatná metodika. Protože pokud jednou ze tří pokusů nevyjde - a tím pádem si ten jeden (kvůli blbé metodice) nahrabe hlínu do nosu, tak je to metodika nepoužitelná. Pokud by bylo "lepší" zkusit 180°zatáčku", tak nikdy nikdo nebude žákům radit "potlač a sedej před sebe, pokud možno mimo překážky - i v zastavěném terénu".
PS: kdo někdy létal motorizovaným kluzákem tak vnímá, jak propastný rozdíl je mít motor "na volnoběhu" (ve skutečnosti na 1000 ot/min podle budíků v tom videu - nebyl to tedy asi vždycky "čistý" volnoběh... ) a nebo když se ten bukovej klacek skutečně zastaví - a trčí. Takže si troufnu říct (!!), že kdyby těm hochum maďarskejm ten motor fakt zdechnul, tak v půlce případů, co pověsili na jůtůb, to na tu dráhu zpátky nedaj - nácvik, nenácvik. |
|