Náhodou jsem jednou srovnával výkony a hodnoty od defaultní cessny 172 (i Carenado a dalších) z FS2004 a příručky reálné mašiny a k mému obrovskému údivu jsem dospěl k závěru, že ta defaultní je těm reálným hodnotám nejblíž (jak v hodnotách na přístrojích, tak výkony)! Na joysticku je ale lítatelná mnohem lépe ta od carenada.
Jinak k těm klapkám... jak na 172ce vytáhneš 40° klapky, tak je to skoro jak bys zatáh za ručku. Brzdí to fakt razantně a jde s tím udělat docela divoké finále. Pokud chceš v plném obsazení letět "přístrojové finále" (rozuměj cca 3° glide), tak na 40° klapkách potřebuješ skoro plný plyn, abys to přetáh (záleží hlavně na motoru a vrtuli). Jinak z aerodynamického hlediska je cessna 172 (nebo 150/152) celkem čisté éro a klouzání se fakt nebojí. Jednou jsme s instruktorem ve 152ce svahovali na volnoběh a lezlo to cca 200ft/min nahoru a to nebyl bůh ví jak silný vítr |
|