| | | PMDG výkony motorů při klesání 23. 2. 2005 / 21:01 | |
| | ...je normální, že výkony motorů se drží z počátku sestupu podle FMC tak na 50% a pomalu s ubývající výškou klesají zhruba na 30%...? dost často se mi totiž stává, že při prudším klesání se výkon nesníží a já se "předběhnu", nestačím sestoupit na správnou hladinu, o rychlosti ani nemluvě, pro přiblížení a pak následuje, jak už tu v některým příspěvku bylo psáno "čestný kolečko"... nebo něco dělám špatně ?
díky... |
| |
|
| | | Re: PMDG výkony motorů při klesání 23. 2. 2005 / 21:06 | |
| | Je - protoze FMC se snazi udrzet danou rychlost. Cim ses niz, tim vetsi tendenci ma letadlo zrychlovat - takze kdyz jsi ve vetsi vysce, tak musi motory vic pracovat nez kdyz si niz, to uz pak jedou na idle aby rychlost nepretahly. Jinak min nez cca tech 30% motory bezet nemuzou - to uz je minimim Musis si pomoct spoilerama, nebo pripadne v krajnim pripade podvozkem. |
| |
|
| | | | Re: Re: PMDG výkony motorů při klesání 23. 2. 2005 / 21:14 | |
| | Jo jo, chce to podvozek. Je to docela slušně znát jeho vytažení, ale zkoušel jsi na MCP nastavit i menší rychlost? Pokud tam máš stále třeba 280 kt, tak ti ho autopilot bude držet i kdyby jsi dělal nevím co.
Pokud ti to nejde ubrzdit tak zkus stáhnout plyny, natáhnout letadlo a pak ještě spoilery vysunout. Měl by jsi zpomalit dopřednou rychlost a zvýšit rychlost na klesání. Musíš si ale i hlídat aktuální dopřednou rychlost, aby se ti nerozběhly motory. Chce to trošku s tím pracovat.
Jinak pokud tě ATC nechá dlouho v hladině přes T/D tak co si takhle říct o klesání sám. ) |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: PMDG výkony motorů při klesání 23. 2. 2005 / 21:40 | |
| | ...nečekám právě až mi ATC povolí sestup... přiblíží-li se T/D zažádám si o povolení sám... sice si s tím zkouším všelijak hrát ale "nic moc" cestující by z toho dobrej pocit neměli chce to tedy cvik, když je to tak jak říkáte...
- ještě se zeptám v letový hladině mám vysvíceno nad motory CRZ, to je normální, ale CRZ mi tam zůstane i při sestupu, to je taky normál... ? V reál cockpitu jsem byl, ale jenom v cestovní hladině, kdy se skoro nic na přístrojích nehnulo... ) |
| |
|
| | | | Re: Re: PMDG výkony motorů při klesání 23. 2. 2005 / 21:27 | |
| | ...no to je pěkný... spojlerama brzdím pořád, ale to moc nepomáhá... dneska jsem zkoušel "čistej" FMC sestup a stejnak se éro rozjelo o víc jak 20kts a to pak pod FL100 mám 280kts ani nemrknu a spojlery naplno... přitom začínám sestup tak +,- 100 mil před letištěm... co jsem tak zažil v reálu když jsem seděl nad křídlem, tak spojlery se vysunuly podle mého odhadu při přechodu na 250kts a to byla chvilka a já je tady mám vysunutý třeba 5-10min a když to teda doladim rychlostí klesání tak určitě následuje kolečko... nějak se mi to nezdá... no budu zkoušet dál... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: PMDG výkony motorů při klesání 23. 2. 2005 / 21:34 | |
| | No, musis dobre natukat jednotlivy waypointy. Do takovyho FL200 muzes klesat pomerne hodne strme, potom uz se trosku umirnovat |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: PMDG výkony motorů při klesání 23. 2. 2005 / 21:45 | |
| | ... no to už jsem taky zkoušel... a taky nic moc... a to na Ruyzni jsem začal podle FMC klesat z FL340 někde před Wídeňským letištěm... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: PMDG výkony motorů při klesání 23. 2. 2005 / 21:49 | |
| | No, to neni nic strasnyho - to klidne zacni i driv. Musis si proste nahrat s FMC, jednotlivejma bodama pri sestupu a pak kdyz budes mit FMC opravdu perfektne nacvakany, tak ti to sestoupi opravdu krasne a plynule. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG výkony motorů při klesání 23. 2. 2005 / 21:55 | |
| | prave s bodama at si nehraje, tim to jeste vic dojebe ) FMSka sama spocita opravdu nejidealnejsi profil klesani, ktery pak mrvi ridici (doporucuji precist cca dva mesice stary prispevek AJSe tady na periskopu, o klesani a FMS... velice poucne cteni).
jedine, kde do FMSky davat nejaka omezeni k bodum (kdyz ponechame stranou fakt, ze tyto uz jsou vetsinou soucasti starui), tak pouze ty , ktere vyplyvaji z map ... cili kdyz je v bode nejake omezeni na max. vysku , ci narizeno v jake vysce a rychlosti mas bod proletet...
ale jinak ... s vypoctenymi vyskami u bodu v FMS si nehrat |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: PMDG výkony motorů při klesání 23. 2. 2005 / 21:37 | |
| | Kde jsi letěl a z jaké hladiny. Schválně to zkusím. Zatím jsem neměl problém s vyklesáním.
IMHO, nastavit i v FMC na stránce DES.
Nebo, nastavíš na LVLCHG na jakou výšku chceš sklesat, vytáhneš speedbrakes a klesáš. Třeba při rychlosti 320 kt. Pozor na turbulenci apod. Cca 15NM před místem kde chceš mít danou rychlost a výšku, tak by jsi tam měl doklesat, a s vytaženými speedbrakes hezky dobrzíš na danou rychlost. Ale to vše záleží na aktuálním větru. Zadní vítr FMC nespočítá do té doby, než ho tam zadáš. Pak ti to posune patřičně T/D. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: PMDG výkony motorů při klesání 23. 2. 2005 / 21:52 | |
| | ...737 800 plnej lidí, zbytek paliva při T/D zhruba 3400kg, hladina FL340 směr z Maďarska na STO - OKF - VOZ RATIS a RWY 24... sestup zahájen podle FMC asi 2mile za STO... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: PMDG výkony motorů při klesání 23. 2. 2005 / 21:57 | |
| | 100 NM před bodem kde chceš mít danou výšku ti stačí klesat. STO je moc brzo i z hladiny FL370.
Z Madarska někde nad BNO stačí klesat z FL370. Tamtudy lítáme my. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG výkony motorů při klesání 23. 2. 2005 / 22:02 | |
| | ... no tak to mě se nepovede ani náhodou... abych z BNO z FL370 vyklesal na Ruzyň, tak možná na Karlovy Vary... )) zřejmě někde dělám chybu... ale kde? zase to bude nějaká ptákovina jako vždycky |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG výkony motorů při klesání 23. 2. 2005 / 22:19 | |
| | pred casem to tu psal AJS... vzdalenost ve ktere mas priblizne zacit klesat zjistits tak, ze vemes pocet hladin a vynasobis je trema...a vyjde ti to v milich ..
takze napr. z hladiny FL370 staci klesat az cca ve vzdalenosti cca 111 mili .. coz je plus minus brno |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG výkony motorů při klesání 23. 2. 2005 / 22:27 | |
| | ... tenhle příspěvek jsem nedávno četl a mám ho staženej, ale pořád se mi to klesání nějak nevede... s DF737 to byla brnkačka, ale tohle je kapánek jinačí |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG výkony motorů při klesání 23. 2. 2005 / 22:27 | |
| | To mám totiž z reálu, tak vím, že to funguje. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: PMDG výkony motorů při klesání 23. 2. 2005 / 21:48 | |
| | na spojlerech to jde uplne v pohode.. navic kdyz mas kliku a ridici ti do toho moc nekrafa a letis sestup podle FMSky, tak FMSka automaticky nez dosahnes FL100, upravi profil klesani tak, ze snizi rychlost na pozadovanych 240 ias a pak pokracuje v klesani ..
driv jsem s tim mival trosku problem, nekdy to nechtelo drzet rychlost, ale da se to naucit.. ted uz s tim nemam problem.... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: PMDG výkony motorů při klesání 23. 2. 2005 / 21:57 | |
| | ...no zezačátku to celkem na automat jde ale tak pod FL240 to začne nabírat na otáčkách, a už to samo nezredukuje natož já... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: PMDG výkony motorů při klesání 23. 2. 2005 / 22:20 | |
| | tak pak delas neco blbe.... tezko rict co ... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG výkony motorů při klesání 23. 2. 2005 / 22:33 | |
| | Mam presne ten isty problem a navyse mi to stale pinda ze DRAG REQIURED...a potom sa VNAV vypne s hlaskou "overspeed".
V manuale bolo nieco o vetre, ale ako mam vediet aky vietor ma caka v nizsich hladinach ?? Sybila teda nie som |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG výkony motorů při klesání 23. 2. 2005 / 22:38 | |
| | DRAG REQ zunamena ze jsi projektovanou rychlost (v FMS) prekrocil o vic jak deset uzlu ... musis proste zpomalit |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG výkony motorů při klesání 23. 2. 2005 / 22:40 | |
| | .. to je přesně ono, jenom mě se ještě nestalo aby mi V NAV vyplo... a přetáhl jsem rychlost.... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG výkony motorů při klesání 23. 2. 2005 / 22:53 | |
| | ... dobře tak tedy...
řekněme let z LDSP do LKPR
odlet je jasnej... samozřejmě stažený real počasi a naloudováno dostatečný palivo s přihlédnutím na vítr a třeba holding... rezerva 2,5tuny... zjištěno počasí na LKPR kde je v užíváni třeba RWY 24...
- překročím GRZ FL350 a jsem tak 40mil od sestupu který mi udává FMC, podle map si dám výšky nad otočný body VOZ což by mělo být FL70 (kdyžtak mě opravte) a RATIS 4000ft samozřejmě příslušná rychlost nestanoví-li ATC omezení... T/D se posune kousek za STO a mě přesto se nepovede klesnout tak abych dodržel výšku a rychlost... ani automatem ani ručním dolaďováním hodnot rychlosti sestupu |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG výkony motorů při klesání 23. 2. 2005 / 23:01 | |
| | na VOZ je FL70 strasne malo ....v mapach zadny takovy omezeni ani limit neni .. a i podle ATC budes nad VOZ mit vyrazne vic... |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG výkony motorů při klesání 23. 2. 2005 / 23:07 | |
| | ... aha, tak to jsem se překouk a zdálo se mi to nějaký divný... no ale mě se to nezdařilo i tak...
|
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG výkony motorů při klesání 23. 2. 2005 / 23:09 | |
| | ...oprava místo RATIS má být RASIM |
| |
|
| | | | Re: Re: PMDG výkony motorů při klesání 23. 2. 2005 / 21:41 | |
| | To sa smie brzdit podvozkom? ) |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: PMDG výkony motorů při klesání 23. 2. 2005 / 21:45 | |
| | Jojo, pokud ses pod maximalni rychlosti pro vytazen tak jo - a je to poradny zpomaleni |
| |
|
|