RNAV přiblížení je přiblížení jako každé jiné NON-PRECISION, zejména v dnešní době, kdy se používá koncept CDFA (Continuous Descent Final Approach) a i VOR, NDB a další se létají téměř výhradně jako LNAV/VNAV overlay
Rozdíl mezi RNAV a standardním LNAV/VNAV overlay je z hlediska techniky pilotáže minimální, rozdíl leží v legislativě a technickém vybavení letadel (kupříkladu ve flotile TVS jsou dvě mašiny, které RNAV approach letět nemůžou, TVO a TVP, mnemotechnická pomůcka jak si to zapamatovat je Omezená a Postižená, protože jejich vybavení to neumožňuje. )
Takže RNAV se létá zpravidla jen tam, kde není či nejde ILS, musí se letět non-precision approach a RNAV approach je buď vyhlášen, nebo vyžádán (já to letěl na ostro asi jen pětkrát a pokaždé jsme si to z cvičných důvodů vyžádali). Pak je to samozřejmě ideální způsob udělat levně přiblížení tam, kde jinak nic není, tedy na malých letištích, ale to je z hlediska velké dopravy jiná liga, anebo tam, kde terén či protihlukové postupy vyžadují krpaté přiblížení. |
|