Zdar,
k mému překvapení jsem na jednom reálném fóru shledal, že v Evropě nesmí být komerční let, letící dle IFR, provozován jednomotorovým letadlem.
Výjimky jsou v několika zemích, údajně Španělsko a Skandinávie, kde si tamní letecké úřady na svém území (navzdory evropskému předpisu) toto povolily.
Konkrétně šlo v té diskuzi o přepravu nákladů a porovnání L410 a Cessna Super Cargomaster, kde právě závěr byl, že bez ohledu na výhody Cessny je v Evropě nepoužitelná.
To mně, přiznám se, překvapilo (ten zákaz).
Těch jednomotorových letadel tady létá spousta, některé i evropské (Pilatus), létají nepochybně jako komerční lety a že by to všechno byly lety VFR se mi nezdá.
Tuší někdo jak to teda je?
Díky a hezký večer přeji.
|
|