Myslím, že se celou dobu zapomíná na jednu z nejpodstatnějších věcí proč vypadává hlas na TeamSpeaku a to je packet loss. Uvědomte si, že komunikace probíhá jako UDP., tzn. nikde se neověřuje doručení. Stačí pak ztracený jediný paket kdekoliv po cestě a je z toho zaškobrtnutí v přenosu. U TeamSpeaku a všech těchto programů není díky kompresi obecně problém s tloušťkou linky, ani snad s hardwarem, který se má starat o provoz. Autoři TS tohle mimo jiné dost podrobně specifikují. Problém většiny druhů připojení (a bezdrátu a ADSL zvláště) je v tom, že se zvyšující se mírou zátěže dramaticky klesá ping a zejména vzrůstá packet loss. A tak se může lehce stát (v minulosti se to dost často bohužel stávalo i mně), že 512kbitka je téměř k ničemu, protože při max vytížení je ztrátovost kolem 20% a ping 300ms a více. Krom toho ještě jedna věc - řekl bych (na základě empirického pozorování), že Windowsy obecně mají problém s intenzivní síťovou komunikací s mnoha klienty najednou, takže je IMHO i důležitý, jak a na čem ten server stojí (nemyslím teď podstavec ;o)
Pokud jde o ten CZ server - myslím si, že mít svůj vlastní není vůbec od věci. Pravdou je, že využívání např. německých serverů přináší občas svoje problémy, krom jejich zatížení bývají kritické dny i v oblasti národní konektivity. Na nějakém CZ serveru by mohl být poměrně klid a hlavně bychom se všichni dobře dopingali.. |
|