To není o tom dobrej/špatnej, to je o tom že Tě tam jednou pošlou a když se vrátíš a nepíše se o tom v novinách, tak to máš na krku každou sobotu, to je jak Innsbruck v zimě
Teď ale vážně - pokud jde o výpočty pro FSku, nemůžu než doporučit skvělou utilitku TOPCAT
http://www.topcatsim.com/
Umí to super věci, některý bych ocenil i v reálu
A abys neřek že jsem žgrd, tak jsem Ti z chytrej krabičky dneska vytahal nějaký příklady...
Napřed drobné intro - většina našich 757-200 má DOM kolem 60t. Lítáme 235Y config, což je v nejhorším případě 235x(76+13)=cca 21t payload => plus mínus průměrný ZFM 81t (max je cca 84). JSI-LGW koštuje nějakých 12t paliva v běžném mírném Evropském západním protivětru, se vším okolo se sosá nějakých 16.5t pro vzlet. Výsledkem je teda řekněme 98 tunová mašina, která se musí dostat zpátky do UK. Což je přesně ta moc zajímavá hmotnost, jak poznáš z tabulek níže
Pro vzlet ze Skiathosu používáme téměř výhradně full thrust (pokud nejsme výrazně lehčí), což má svoje nepříjemné důsledky na 30m široké dráze v případě vysazení motoru (směrovka nemusí stačit pro udržení na dráze). Používáme taky téměř vždy Flaps 20 - což je max. vzletová hodnota a způsob jak dostat éro co nejdřív do vzduchu (pro srovnání takovej cca 3km Gatwick je naopak vždy témeř max. derate a Flaps 5).
Tolik na úvod. Výpočty jsou většinou hodně na těsno (samozřejmě "letecky natěsno", tzn. s velkou bezpečnostní rezervou) a tak se projeví všechno - vítr, teplota, tlak, sklon dráhy...Někdy je potřeba i vypnout packs, což je pro takovej Airbus běžná procedura pro každej vzlet a stejně musí tankovat cestou na Thessaloniki Získáš tak cca tunu navíc.
Nejdřív jak se liší max. vzletová podle teploty (teplota/tlak, MTOM, V1/VR/V2)
10 stupňů a hned 4 tuny rozdíl...
25/1013 97.52 125/132/138
26/1013 97.39 125/132/138
27/1013 97.25 125/132/138
28/1013 97.11 125/131/138
29/1013 96.97 124/131/138
30/1013 96.35 124/131/138
31/1013 95.79 124/131/137
32/1013 95.24 123/130/137
33/1013 94.68 123/130/137
34/1013 94.13 123/130/136
35/1013 93.57 122/129/136
Pro příklad ve 30 stupních, jak se projeví změna tlaku, Packs Off, nebo vítr:
30/995 94.51 123/130/136 20
30/1030 98.07 125/132/139 20
30/1013 PO 97.27 125/132/138 20
30/1030 PO 99.02 126/133/139 20
30/995 PO 95.53 124/131/137 20
30/1013 PO +10kt 99.71 128/134/140 20
30/1013 PO -10kt 88.73 115/125/132 20
Snad to bude stačit pro představu a promineš rozevlátý styl aby to bylo čitelné i pro lidi co nejsou od fochu
|
|