| | | Český MiG 15 21. 5. 2012 / 22:29 | |
| | | |
|
| | | Český MiG 15 22. 5. 2012 / 08:44 | |
| | Ma zase zaujalo v technickych udajoch , ze posadka 1 pilot. Ked UTI je sparka.
Alebo to autor myslel,ze s tym bude lietat iba jeden , a druha sedacka tam nebude. |
| |
|
| | | | Český MiG 15 22. 5. 2012 / 08:50 | |
| | Mhh... já myslím, že tyhle retro spárky jsou hlavně myšleny jako nástroj pro vývoz....ne?
|
| |
|
| | | | | Český MiG 15 22. 5. 2012 / 09:20 | |
| | Prave ide o to,ze ak budu pouzivat iba "stokrle" a nie riadne vystrelovacie sedacky s riadne funkcnymi pyropatronami,tak by som to na vyvoz nedoporucoval.I ked, dnes su vsade vo svete fanatici,co lietaju bez katapultaznych sedaciek a riadne riskuju svoj zivot. Ono udrzovat masinu s platnymi a funkcnymi pyropatronmi a vsetkym tym zachrannym systemom,ktory je predpisany,je dnes nad ludske sily.V podstate pre toto boli v slovenskom letectve umrtvene delfinky,lebo nebolo akosi odkial zohnat veci do zachranneho systemu lietadla. A ten posledny pocarbany, co lietal na Slovensku ako civilny,uz nemal schopny zachranny system,ale boli to nemenovani papalasi,ktori sa vozili. A raz aj skoro zahucal tiez nemenovany pilot na tomto stroji pri ukazke na nejakom dedinskom letisku,kedy robil akrobacku s vysunutym podvozkom........aj to sa stane staremu skusenemu instruktorovi. |
| |
|
| | | | | | Český MiG 15 22. 5. 2012 / 10:11 | |
| | | |
|
| | | | | | Český MiG 15 22. 5. 2012 / 10:48 | |
| | To dedinské letisko je Sliač. Bol som práve tam keď skoro zahučal. |
| |
|
| | | | Český MiG 15 22. 5. 2012 / 11:17 | |
| | Ale i se spárkou může letět jen jeden pilot, ne? |
| |
|
| | | | | Český MiG 15 22. 5. 2012 / 12:03 | |
| | No robilo sa to na L-29 a L-39,neviem ci na tych UTI. Ale ide o to,ze v tech.udajoch popisuju,ze je jeden pilot osadka,ked je to dvojmiestna masina.
Viem,ze kedysi davno v jednom kratkom obdobi sa lietala sparka MiG-21 aj v sole a dokonca sa lietalo s nie uplne natankovanou masinou,ale to sa rychlo zrusilo. |
| |
|
| | | | | | Český MiG 15 23. 5. 2012 / 00:09 | |
| | jj, na spárce jsem dělal technika 11 let, takže to je tak, že. Většinou když šla mašina na revize třeba do Líní do POL-4 tak se vzadu udělal dle předpisu ouvazek a jisté jističe a přepínače zapnuly před letem. Takže mohla spárka letět i solo. S tím doplňováním nebo jen částečným dělali většinou ve škole v Přerově, to pamatuju na eFkách, dky jeden žák střídal druhýho a dělali krátky skoky, takže takhle mašina bez doplnění šla i třikrát do luftu, protože zase, podle předpisu je určitý maximální množství na přistání. |
| |
|
| | | | | | | Český MiG 15 23. 5. 2012 / 09:07 | |
| | JJ. Este si spominam,ked hovoris o tych efkach taku divocinu: Bol kurz na strelby a bombardovanie v Linich niekedy v 90 tych rokoch,kedy sa stretli vsetci mladi piloti vo vycviku zo vsetkych stihacich plukov/Bechyne,Line,Pardubice/ a lietalo sa na Jince na strelnicu.Samozrejme sa malo odstrielat a odhadzat co najviac,tak sa nedodrziaval minimalny cas medzi letmi/u pilotov/, a akonahle pristal,hned bola pripravena dalsia masinka,nabyta a podvesena a pilot skocil do era a frcal.Podla predpisu bola masina natankovana do plna,takze paliva bolo az prilis na let na Jince a späť/tusim 2400 litrov sa plnila efka/.Na let na Jince to spotrebovalo aj so vzletom asi 300 l ,urobilo sa takych 5 naletov a mazalo sa domov.A taky zlepsovak,co sme vymysleli na utratenie paliva bolo,ze po poslednej steci pilot vyberal do stupanie,ale bez plynu,odbrzdil na 600-700km/h a vysunul podvozok a brzdiace stity, a buchol tam forsaz,samozrejme malu.Nesmel ale prekrocit 700km/h,bo to bolo obmedzenie na podvozok,a pelasil smer Line na 1000m. Pritom musel este bicovat hada/vyraz je pre neoficialny sukromny manever,kedy sa rychlost dala znizovat zatackami a pretazenim,ako ked raketoplany manevrovali pred pristatim/. A takto sa dosiahlo,ze pilotovi trval let takych 10-15 min a stihol sa zbavit aj paliva,ked na pristatie bolo uz tych 1400-1300 l , co bol uz max.povoleny zbytok na pristatie.
Myslim,ze dnes uz ma nikto za to nezabije,ked som to tu vyklopil. Taketo nieco nebolo vobec v sulade s predpismi,ale plnil sa metodicky plan na 100% a to vyhovovalo vsetkym papalasom.
Ovsem skoda toho petraku.....ale ked cena bola okolo 1,70 Kčs /lit, tak co s nim..... |
| |
|
| | | | | | | | Český MiG 15 23. 5. 2012 / 09:47 | |
| | okruhama na forsáži byl známý v Přerově nebožtík Pohnán |
| |
|
| | | | | | | | | Český MiG 15 23. 5. 2012 / 09:59 | |
| | To bol zavodnik. Mal pozicane Audi Quatro zo Slusovic a chodil blaznit niekde po okoli.
A bol to dost tyran, s usmevom na tvari.
Ked ides do zatacky,tak fajfku s kniplom- potlacit,dolava a pritiahnut....
Skoda , ze zobral so sebou aj druheho pilota. |
| |
|
| | | | | | | | Český MiG 15 23. 5. 2012 / 09:58 | |
| | Když jsi to vzpoměl, v těch líních jsem se toho účastnil taky, byla to jedna společná akce Balt 90 pro všecky tři pluky. Já už v tý době měl MF. Ale před tím to bylo si myslím víc naplněnější v roce 1987 to jsem měl ještě eFku, právě taky byl Balt, pak rovnou navazoval výcvik mladých pilotů a zároveň i střelby na Jince. Byla to dost šílená akce, sotva jsem navedl mašinu na flek, hned zbrojíři a ostatní a makalo se. Mašina vlastně co se stačila doplnit, byla přezbrojená a hotová a hned tu byli další strojníci . Ale jeden ten den byl pro mě hodně krutej. Vystartovali ve dvojicích na Jince a pak inženýr do hlasáku, že lítání je zrušeno že spadla mašina. Nikdo nic nevěděl a v tý době byli vlastně poslední dvě mašiny v luftě 0609 moje a 0208 s Hajdou. Hodně na tu smutnou událost vzpomínám. Všecko bylo pak zrušeno a s mašinama jsme v Líních zůstali uzemněný ještě asi dva týdny. |
| |
|
| | | | | | | | | Český MiG 15 23. 5. 2012 / 10:20 | |
| | Trochu ta poopravim,vtedy sa lietalo na strelnicu Manetin,pri Stribre,a Peto Hajda,aj ja, uz sme v tej dobe boli vycviceny na efkach a lietal tam iba na hodiny a tento let isiel iba cvicne na foto,takze pohodicka,iba drzat skupinu s "Kefom",no ale nieco sa pokazilo a v druhej steci to nevybral. Este k tomu to bola sobota,posledny den strelieb a malo sa prelietavat domov do Pardubic. Takze nieco nepochopitelne to bolo.Najkrajsia strelnica zo vsetkych v celom Ceskoslovensku. Asi o rok sa tam zabil dalsi spoluziak "Sančo" pri zrazke na streleckom okruhu a potom Manetin definitivne zavreli a zrusili. Na zaklade coho,to je otazne....predsa chyba nemoze byt v strelnici.... |
| |
|
|