Ten důvod je, že máš většinou zadaný kurz (resp. radiál), tedy cílem není dostat se nějak k VORu, ale letět k němu po dané trati.
Příkladem budiž např. VOR/DME approach na LKPR dráhu 31 (existuje ještě vůbec?), který definuje přiblížení kurzem tuším 300° na OKL, který protože není instalován přímo na dráze (bývala 305°), ale vlevo, tak letíš radiálem 300° a na určitém DME (vzdálenost od majáku) víš, že jsi protnul osu dráhy, uhneš pět čárek doprava a při troše štěstí tp posadíš na dráhu.
Zajímavější to je pro větší vzdálenosti, kde už je důležité vědět, že radiál je vztažený k poloze majáku. Takže pokud jsi od něj třeba několik set km a letíš hodně na severu, tak nastavíš dle trasy např. radiál 270, ale letadlo letí kurzem třebas 285, který jak se přibližuješ k VORu, tak klesá, až dosáhne těch 270 (viz velká kružnice).
Takže ještě jednou - nejde o to jak se dostat na daný VOR (kterým směrem je), ale po jaké trati na něj mám letět.
Pro zvědavé doporučuji ještě trochu složitější téma, a to RSBN, které dokázalo navigovat na jakýkoliv bod v dosahu majáku, nebo po trati, na které samotný maják nemusel ležet. |
|