Ono to ale na kontrolování pilotů skutečně je, tedy nikoliv konkrétních jedinců, ale na vyhodnocování a odvrácení nebzpečných trendů, jako jsou nestabilizovaná přiblížení, dlouhá přistání apod. Dalším účelem jsou zmiňovaná překročení limitů, to zajímá hlavně techniky, a ve finále incidenty a nehody, to zase zajímá vyšetřovatele.
Co se týče toho sledování techniky pilotáže, tak to funguje, v Evropě je to povinné a skutečně se člověk s nestabilizovaným přiblížením u nás setká výjimečně a to pak již jde o selhání jednotlivců. V některých zemích to ještě povinné není, třeba v Kanadě to společnost, u které momentálně jako gastarbeiter létám, nepoužívá, a na technice pilotáže místních je to vidět, zjeména sink rate pod 1000ft a dlouhá přistání jsou celkem běžný jev. Tohle monitorování a vyhodnocování pomocí QAR skutečně dokáže odstranit. Do detailu a přesně to tu v minulosti myslím popisoval jeden z nás vietnamců v multikáře, pro ty co nečtou hnůj je to Míra Dušínůj |
|