Kvalifikace pro Test piloty mají doposud v pravomoci jednotlivé národní úřady a dost se to liší. Rámcově jsou tři základní levely:
- zálety úplně nových či modifikovaných letadel
- produkční zálety
- provozní zálety
Všude se to jmenuje jinak a každý stát to jinak řeší, nicméně podstatné je, že to, na první dva doložka test být musí, na třetí jak kde. U nás třeba jo, byť můžeš dostat výjimku. A i tak máš v průkaze TST s omezením na provozní zálety. To je to, co jsem dělal, a ve světě se tomu Test flight vůbec ani neříká a kvalifikace se na to nevyžaduje, protože limity stroje, s výjimkou výše uvedeného, nepřekračuješ.
Pokud se týká záletů nově vyrobených strojů, tak TST určité třídy potřebuješ, u nás určitě a ve světě myslím taky. Přeci jen, typ letadla je ozkoušený, ale leccost se mohlo nepovést při výrobě |
|