FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 8. 1. 2025, svátek má Čestmír Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Mezní hodnoty Jeden příspěvek | Celý strom
Mezní hodnoty   3. 2. 2012 / 17:11
AJS
Civilní dopravní letadla mají uvedené jen ty "první" limity, tzn. Vne, resp Vmo, Mmo, násobky v dané konfiguraci a tak.

Samozřejmě je tam záloha bezpečnosti, ale jaká, to my nevíme. To ví konstruktéři a možná zkušební piloti.

Pak existují hodnoty, o které se smí limity překročit při provozních zkušebních letech (to nejsou zkušební lety jako ve fabrice, ale u provozovatele na prokázání funkčnosti stroje a systémů). Tam se třeba s Boeingem může chodit až na M=0,822, tedy 0,02 přes limit, aby se prověřila funkce varování překročení rychlosti. Ten samý "posunutý" limit platí i u indikované rychlosti, jen už si ho nepamatuju, zálet jsem na B 737 nedělal už nějaký ten rok. CE-680, kterou jsem naposledy "zalétával" loni v dubnu, měla pro tyto účely Supplement AFM, kde bylo přesně uvedené, o kolik se který limit smí při záletu překročit.

Pak jsou další hodnoty, které mají technici, a ty říkají, že pokud se překročí nějaký limit o tolik a tolik po takovou a takovou dobu, nemusí se dělat nic (plácnu - překročení maximálky na klapky o méně jak dva knoty po dobu méně jak 3s, nebo géčka při tvrdém přistání o tolik a tolik), pak jsou podle míry překročení nařízené určité další práce. To by ti asi víc vysvětlil MBA Kachna

 
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ