No můj začátek s PT byl docela podobný. To ještě nebyla Mka vůbec na světě a zkoušel jsem Béčko. Tehdá to dopadlo tak, že jsem si s tím nechtěl dělat vůbec starosti a než se po něčem shánět, to jsem to radši odsunul. Potom vyšla česká Tu-154M s kompletní lokalizací a manuály, a tak jsem si řekl, že se tím zkusím prokousat, že budu mít konečně letadlo, u kterýho bude předletová příprava. Prostě jsem si v tu dobu dospěl k tomu, že chci k nějakému letadlu mít hlubší vztah a znalosti než: Ctrl+E Poprvé mi nahození zabralo hodinu a půl a ještě to stálo za houby, ale uchvátilo mě, jak na mě ostatní členové posádky mluvili. Navíc ten moment, kdy se letadlo poprvé hnulo vlastní silou z místa, byl hlubší než po klávesové zkratce. Postupně se vše automatizovalo a po 5. pokusu už jsem se díval jen do obrazové přílohy na pořadí složitějších úkonů. Po cca 10. nahození už manuál nebyl potřeba, protože jsem poněkud pochopil proč se některé věci dělají a to jednak z vysvětlujících manuálů a jednak ze zkušeností podle toho, co nefungovalo v závislosti na tom, co jsem zapomněl
Dneska mi to trvá cca 12-15 minut
Na Project Tupolev a jeho českou lokalizaci nedám dopustit a musím tímto vzkázat:
DÍKY VŠEM, KTEŘÍ SE PODÍLELI NA VÝVOJI PT TU-154M |
|