Na filmu to nepoznáš, ten totiž natáčí jakoby "rozmazané" snímky - každý je vlastně jakoby průměr předchozího a následujícího. A těch cca 25 obrázků je opravdu rychlost, za kterou je schopen čípek nebo tyčinka zaznamenat změnu intenzity světelného signálu. Druhou věcí je, že počítač, tedy veškeré programy, hry atd atd. poskytují snímky vlastně dokonale ostré - takže, když koukáš na přístrojovku ve VC či z okna při letu v hladině, nic se skoro nehýbe, tedy rozdílnost snímků je prakticky nulová a pro pocit plynulosti nám stačí FPS 4. Pokud poskakuješ s panáčkem ve střílečce, pocítíš i rozdíl mezi 30 - 60 - 120 FPS, protože ty obrázky jsou každý dost odlišné od předchozích/následujících. Ale tvoje oko neudělá nic jiného, než že si ty 2 - 4 -8 obrázků poctivě "rozmaže" svou normální rychlostí a navodí ti tak pocit plynulosti...
Vlastně by stačilo vymyslet nějaký rozmazávací algoritmus do grafiky a mohli jsme mít mnohem levnější mašiny při stejném pocitu štěstí, no nic...
Ten Hobit - není to náhodou záznam stereo kamerou - 24 pro levé a 24 pro pravé oko ? |
|