Že jsem radši nedržel hubu. Poté, co jsem výče uvedený příspěvek napsal, jsem si šel zdřímnout, za dvě hoďky probudil a šel letět s C-FRZJ noční linku Montreal - Puerto Valarta, která leží v Mexiku na pobřeží Pacifiku.
Při vzletu z MMPR, v 1000ft, kdy se podle zdejších postupů redukuje režim motorů ze vzletového na stoupací, došlo místo očekáváného snížení k razantnímu přidání plynů. Okamžitě jsem vypnul automat tahu a plyny stáhl zpátky. A pohledem na motorové přístroje jsem zjistil, že limitní hodnoty N1 jsou fuč, místo nich čárky a nápis A/T LIM. Kuk do MCDU a najednou vidíme, že jsme přišli o podstatnou část FMS, tedy výkony, vertikální profil, rychlosti, výpočty paliva, vlastně kromě samotné tratě úplně o všechno.
Takže jsem si mohl, tentokráte i na NG-čku naostro vyzkoušet, že opravdu ztráta FMC na funkci nemá žádný vliv, autopilot šel normálně dál, ovšem jen v základních podélných módech, a letadlo se tvářilo, jako že mu to je vlastně úplně jedno. Ostatně, proč taky ne, že. FMC skutečně zase tak nutná ani na moderních letadlech není. Jen jsme nastavovali limity a rychlosti manuálně
A jako bonus jsem na tom letu měl dvakrát medical emergency, Když už se to sere... |
|