Ale zase tak dramatický to není. Inerce není FMC. Bez FMC letadlo může normálně fungovat, samozřejmě "jako za krále Klacka", nefunguje prostorová navigace a musíš manuálně nastavovat limity motorových režimů, stejně tak rychlosti na speed tape, na NG tam na to jsou voliče. Dá se to vymelovat, položka MEL 34-36-2(b) . Numbers required for dispatch = 0
Jiná věc je, že to pak nesplňuje požadavky pro prostorovou navigaci, některé druhy jako RNP-10 a RNP APP vyžadují FMC dvě, všechny však alespoň jednu, tzn. nesplníš pak ani B-RNAV a tudíž třeba v Evropě bez funkčního FMC nesmíš lítat. Ale technicky to zas takový problém není a autopilot ti v základních módech bude fungovat normálně, samozřejmě ne v LNAV a VNAV
Kdysi se nám to stalo, ještě u ČSA na pětistovce, po vzletu z EBBR nám FMC odešel, byla to zrovna mašina jen s jedním, a letadlo naprosto normálně letělo dál, jen jsme letěli od VORu k VORu ve VOR/LOC a HDG SEL. |
|