| | | A je to tady 5. 1. 2012 / 17:48 | |
| | Češi se zajímají o koupi německých stíhaček Eurofighter
Česká armáda se zajímá o koupi starších stíhaček Eurofighter, které používá německý Bundeswehr. S informací ve čtvrtek přišel list Financial Times Deutschland (FTD). Stíhačky by mohly nahradit švédské stroje JAS-39 Gripen, které má ČR pronajaté do konce roku 2015.
|
| |
|
| | | A je to tady 5. 1. 2012 / 18:07 | |
| | | |
|
| | | A je to tady 5. 1. 2012 / 18:13 | |
| | To by bylo pěknééé mít tyhle krasavce u nás, ale tomu bych fakt nevěřil |
| |
|
| | | | A je to tady 5. 1. 2012 / 19:07 | |
| | Co by na tom bylo hezkého - že by jsme zase vyvalili spoustu kaček?
Myslím, že Gripeny jsou pro nás v daný moment jednoznačně nejlevnější a racionální cesta... |
| |
|
| | | | | A je to tady 5. 1. 2012 / 19:18 | |
| | Eurofighter se mi líbí, je to pěkné éro, ale jak jsem psal. Bylo by to pěkné vidět to, ale právě z důvodů, které píšeš si nemyslím, že je to reálné |
| |
|
| | | | | | A je to tady 5. 1. 2012 / 20:00 | |
| | Právě přesně z těch důvodů to reálné je |
| |
|
| | | | | | | A je to tady 6. 1. 2012 / 15:08 | |
| | Tak tohle lajkuju
Ale přesně to vidím, jak nějaký hlavoun na ministerstvu dává na kus papíru ten kulatej štempl |
| |
|
| | | | A je to tady 5. 1. 2012 / 19:16 | |
| | Jakej krasavec?
Dvoumotorová bedna.... dost odporníá tedy... Krasavci jsou Rafale a Gripen. Ostatní je estetické zoufalství, esteticky než Typhoon, to radši Z-142...
Stejně to nakolnec buce jen o penězích - jewdnak o penězích z rozpočtu (na ty je vidět...) a o kapesném pro vyjednavače, schvalovače a parlamentní dohadovače (ty vidět nejsou, ale asi rozhodujou víc).
Pokud se od tohoto odtrhneš, tak setrvání na gripenech je tou nejlepší variantou, jednoznačně. Ale v tomto případě o éro, bohužel, nepůjde... |
| |
|
| | | | | A je to tady 5. 1. 2012 / 19:25 | |
| | Doktore prosím, zdrž se těchhle pseudointelektuálních průjmů. Nejsou hodny Tvého majestátu |
| |
|
| | | | | | A je to tady 5. 1. 2012 / 19:54 | |
| | Ale prd. Stejně jako ty máš právo psát o tom, že se ti Typhoon líbí, tak já mám právo psát, že se mi Typhoon nelíbí. Pokud s tím máš problém, omývej si laskavě přirození teplou vodou. |
| |
|
| | | | | | | A je to tady 5. 1. 2012 / 20:07 | |
| | Doktore máš recht, viděl jsem v Čáslavi vybavení Topu a veškeré vybavení ke Gripenům.
Pokud by se muselo zase všechno pořizovat znovu ,věškeré vybavení, přeškolení atd., tak potěš nás Pán Bůh (myslím nás daňové poplatníky). |
| |
|
| | | | | | | | A je to tady 5. 1. 2012 / 20:08 | |
| | To jsem přesně měl na mysli... |
| |
|
| | | | | | | A je to tady 5. 1. 2012 / 20:35 | |
| | S tím, že se ti nelíbí nemám nejmenší problém a proto nepíšu o nějakém estetickém zoufalství Možná by ses měl mrknout, co to ta estetika vlastně znamená |
| |
|
| | | | | | A je to tady 5. 1. 2012 / 20:03 | |
| | Proč? Na rozdíl od tebe hloupě nežvaní. |
| |
|
| | | | | | | A je to tady 5. 1. 2012 / 20:35 | |
| | Aha Ještě, že jsi mi to vysvětlil |
| |
|
| | | | | | | | A je to tady 6. 1. 2012 / 06:31 | |
| | Ivoši, začínáš být pěknej debil.. Nic proti.. |
| |
|
| | | A je to tady 5. 1. 2012 / 20:01 | |
| | A co tak starfrajtre? |
| |
|
| | | A je to tady 5. 1. 2012 / 20:02 | |
| | | |
|
| | | | A je to tady 5. 1. 2012 / 20:14 | |
| | Jo, to nevypadá špatně tohle už taky umíme, jen by to chtělo zachovat Daimlery a necpat tam zas to Jumo, s tím teda moc dobrý zkušenosti nebyly ! |
| |
|
| | | | A je to tady 6. 1. 2012 / 00:33 | |
| | | |
|
| | | A je to tady 5. 1. 2012 / 20:09 | |
| | Vidět Eerofightery s českými značkami bych rovněž toužil někdy spatřit.
Avšak souhlasím s tvrzením že opravdovým fešákem je Rafale.
A zamyslete se prosím ještě nad dalšími aspekty koupě nových stíhaček.
a)Přeškolování - piloti i pozemní personál se musí přeškolit na jiný typ.
b)Peníze - chybí peníze na nákup nových stíhaček, už jen taktak jsou prostředky na provoz gripenů.
Kdyby paní Parkanová nenakupovala Pandůry tak jsou peníze na stíhačky i na Mi24řky (což mě mrzí ze všeho nejvíce). Kolem peněz se tu všechno točí.
c)dvě turbíny hladovějící po kerosinu - vyšší provozní náklady, servis turbín, náhradní díly.
Když si to tak všechno rozeberu tak je jediným řešením toto: běžte někdo na post ministra obrany
ničemu nerozumí, nakoupí naprosto nevyhovující předražené vybavení/prostředky, vy tomu rozumíte mnohem více
Toť můj názor
Poroučím se pánové |
| |
|
| | | | A je to tady 5. 1. 2012 / 20:10 | |
| | Ahá vypadá to že mě všichni předběhli zatímco jsem psal |
| |
|
| | | | | A je to tady 5. 1. 2012 / 20:15 | |
| | Ale je nás víc, co si to myslíme plus mínus stejě |
| |
|
| | | | A je to tady 5. 1. 2012 / 20:44 | |
| | ...no ono co chtít od ministra obrany který dá státní vyznamenání za vraždu. Ale to jsme už někde jinde, jen jsem měl potřebu to napsat Sice je to od věci, ale byly tu i horší příspěvky
Peace, brothers! |
| |
|
| | | | | A je to tady 5. 1. 2012 / 20:53 | |
| | Sice to zavání flamem .. ale jsou podle tebe vrahy i partyzáni za druhé války? |
| |
|
| | | | | | A je to tady 5. 1. 2012 / 21:07 | |
| | Tohle mi smrdí baobabem |
| |
|
| | | | | | | A je to tady 5. 1. 2012 / 21:09 | |
| | ale ne... ja k tomu vic co rict nemam.... za vrahy je nemam, a za objekt hodny nejakych extra vyznamnych oceneni taky ne - a zbytek at se tu zhada jak chce |
| |
|
| | | | | A je to tady 5. 1. 2012 / 21:05 | |
| | Ajaj, tohle je tenkej led... |
| |
|
| | | A je to tady 6. 1. 2012 / 10:12 | |
| | | |
|
| | | | A je to tady 6. 1. 2012 / 10:33 | |
| | | |
|
| | | | A je to tady 6. 1. 2012 / 11:47 | |
| | Hezky sepsané, snad jen 4 drobné faktické připomínky:
* místo Mirage-III mělo jistě být Mirage 2000 (Mirage-III je generačně MiG-21)
* vyzbrojení Mirage 2000 nebo Rafale není mimo hru z technických důvodů (jsem přesvědčen, že elektronikou „dokrmená“ Mirage 2000 je plně konkurenceschopná pro repasovanou F-16 či F-18 a Rafale plně konkurenceschopný Gripenu či Eurofighteru), ale z důvodů politických, protože Francouzi Rafale do ciziny zatím nepouštějí a do našeho regionu nehodlají investovat, takže Mirage 2000 by pro nás byly drahé.
* Uvažovat v dimenzi Raptoru, který zatím USA neuvolnila pro nikoho a v dimenzi Suchoj T-50, kde teprve létá třetí prototyp, myslím, celou úvahu trochu degraduje.
* Pokud je zvažována možnost spolupráce s Ruskem (Su T-50) a současně možnost F-16 a F-18, pak je zcela legitimní i úvaha znovuvyzbrojení typem MiG-29 (s patřičnou modernizací, stejně jako by musely být modernizovány F-16, F-18, případně Mirage 2000, pokud by přišly do úvahy). Opět – pro udržení všech v článku uvedených argumentů „pro“ by toto řešení bylo zcela přijatelné, jediné „proti“ je vazba na (pro nás…) politicky zcela nespolehlivé Rusko (na druhou sranu je jistě dostatečně silná klika v našem státě, která by bižší svazek s nekonečným Ruským trhem i za cenu "jistých" omezení pro zbytek státu klidně znovu nastolila. Dle mého soudu by to pak ale s propagací "suverenity" mohlo být kontraproduktivní.
V souhrnu je to ale nejkompaktnější úvaha, kterou jsem na toto téma kdy četl. Takže až na těch pár (nevýznamných) drobnůstek s tím na 100% souhlasím!
|
| |
|
| | | | | A je to tady 6. 1. 2012 / 12:58 | |
| | | |
|
| | | | | | A je to tady 6. 1. 2012 / 13:12 | |
| | to u jinejch letadel taky trvá. proto jsou ty éra už připravený a stačí do nich sednout a letět. hned po letu se zase nachystaj a jsou ready na další scramble |
| |
|
| | | | | | | A je to tady 6. 1. 2012 / 13:15 | |
| | ...a proto jsou i hotovostní éra dvě - jedno ve vzduchu, druhé na zemi připravené ke vzletu. A to, že se "nehodí" jako hotovostní éro, protože příprava trvá hodinu - tak toto vyjádření je ze světa bulváru |
| |
|
| | | | | | | | A je to tady 6. 1. 2012 / 13:19 | |
| | popřípadě 4 osobně bych 29 nerad viděl, přecejenom je to drahá hračka na provoz. a jak zde již vzpomínal kuma, s rusama to neni zrovna jednoduchý |
| |
|
| | | | | | | | | A je to tady 6. 1. 2012 / 13:23 | |
| | ... o to víc, že já mám pro MiG-29 nekritickou slabost, ale dostat se znova do náručí ruského medvěda....BRRRRRRR! |
| |
|
| | | | | | | | A je to tady 8. 1. 2012 / 09:48 | |
| | jo, je to blbost, nevím jak jsem to mohl napsat. |
| |
|
| | | | | | A je to tady 6. 1. 2012 / 13:29 | |
| | No, a máme představu, jak dlouho čeká příprava "cold and dark" Gripenu? Já ne...
Já jen vím, že v Žatci to byly minuty - od zahoukání k pojíždění z úlu na vzlet - rozhodně ne hodina. |
| |
|
| | | | | | | A je to tady 6. 1. 2012 / 13:33 | |
| | nejsou (nebo nebyly) pro tyto případy hotovostní stojánky přímo vedle rwy? |
| |
|
| | | | | | | | A je to tady 6. 1. 2012 / 13:41 | |
| | Ne. Éra stála tzv. "v hotovosti" - což bylůy úly poblíž pojížděčky. Ale letadla byla pod střechou a piloti v klubovce.. jestli mi paměť slouží, je to přece jen (!!) už 20 let!! |
| |
|
| | | | | | | | | A je to tady 6. 1. 2012 / 13:46 | |
| | jj, přesně jak píšeš ale nebylo to určitě všade. Důkazem pro tvé tvrzení, budiš třeba LKNA,kde jsou ůly u rwy31 a mohl bych dát i další, bylo by to ale zbytečný. Zasvěcení vědí, ostatní dohledaj. |
| |
|
| | | | | | | | | | A je to tady 6. 1. 2012 / 14:10 | |
| | No já jsem v Chotusicích tahal vždy 4 kousky Mig-23BM na stojánku i když se nelítalo a říkalo se tomu hotovost. |
| |
|
| | | | | | | | | | A je to tady 6. 1. 2012 / 14:43 | |
| | To jo, "hotovost" byla i v Žatci trochu "poblíž RWY" a "dál od běžného života" - už proto, že to bylo ostré éro s podvěšenou ostrou R-60 a napáskovanou municí v kanonu... nebylo jednoduché se tam vetřít - a i když letadla "mimo hotovost" jsme mohli skoro okopávat nebo otloukat kla´dívkem, v "hotovosti" jsme i při vší protekci museli mít od éra dost odstup a trvale nám někdo zodpovědný koukal na ruce... |
| |
|
| | | | | | | | | A je to tady 6. 1. 2012 / 14:12 | |
| | záleží na tom, jaký stupeň hotovosti se drží. Dřív byly tři:
3. stupeň - všeobecný klid, čumění na video atd., start cca do 20 - 25 minut
2. stupeň - pohotovost, zapl sis zipy na germáku, blembák po ruce, sedíš v křesle a čekáš na sirénu, start do cca 15 minut. Pokud VS zaspal tak v okamžiku kdy pilot sedal do gazíku a byl vezen k mašině technik už ze žebříku nahazoval letadlo
1. stupeň, neboli Jednička - sedíš v mašině, venkovní zdroj napojený a nahozený, rádio zapnuté a čekáš na povel Pérák - start do dvou až tří minut.
Letadlo bylo buď na stojánce, nebo v úlu, ve kterém se dalo nahodit a vyrolovat. Éro nachystané na Jedničku hotovost bylo ale většinou na stojánce.
Platilo za socíku, tedy promlčené a nežalovatelné Časy se mohly lišit od letiště k letišti, bylo jich tehdy dost. Hotovostní mašina byla vždy vyzbrojená a naplnění všemi provozními náplněmi. Noční starty na plnou forsáž v Budějicích spolehlivě probudily blízké sídliště a byl to super pohlad na ten dlouhatánský plamen z trysky v naprosté tmě. Tehdy se ještě na nějaká hluková opatření nehrálo.... Zatímco vy jste spali, my bránili váš klidný spánek - modří vědí
|
| |
|
| | | | | | | | | | A je to tady 6. 1. 2012 / 14:30 | |
| | všichni nespali, já si to pamatuju moc dobře. Rád sem ty "plamínky" pozoroval z desátého patra ubytovny s výhledem na Planou, než se ztratili v dálce. |
| |
|
| | | | | | | | | | A je to tady 6. 1. 2012 / 14:36 | |
| | Jojo, já to nezažil (samozřejmě), jen slyšel a výjimečně pozoroval, proto si ty časy už nepamatuju tak přesně. Ale to rozdělení, jak píšeš, se mi zpětně v paměti obnovuje...
A nevíte někdo, jak ty časy plus mínus má Gripen - tedy jak se o tom povídá? (protože kdyby to někdo věděl přesně nebo z pozice oficiální znalosti - a řekl nám to, musel by nás tady potom všechny zastřelit )
PS: už tu dlouho nebylo "foto z plochy", tak jednu takovou tématickou provokaci přikládám |
| |
|
| | | | | | | | | | | A je to tady 6. 1. 2012 / 14:37 | |
| | fotečka hezká Ty časy tu, doufám, nikdo nenapíše Pro jistotu.... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | A je to tady 6. 1. 2012 / 14:49 | |
| | Asi máš recht... (ostatně jako (skoro ) vždycky |
| |
|
| | | | | | | | | | | | A je to tady 6. 1. 2012 / 14:58 | |
| | ...rád bych Vám to sdělil ale musel bych Vás zastřelit a já by ch přišel o tajnou prověrku.Jinak s tím Eurofighterem jsem měl možnost manipulovat při loňském DOD,jen tak tak se vešel do hangáru(podle mě tak 3-4 ks oproti 10 Gripenům).Na maitenance hangár asi ani jeden kvůli výšce a do QRA "úlů "vůbec.Takže už jenom ta logistická podpora,infrastuktura neskutečný prachy.Loni kluci byly na let. dni v rakousku a bavily se s technikama od Eurofighteru a mají veliké problémy udržet počet letounů v QRA kvůli neskutečné poruchovosti.Podle mě bychom stejně asi koupily Tranch 1 což je neskutečná,nedodělaná a neschopná upgrade "hyena".Toť jenom můj postřeh. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | A je to tady 6. 1. 2012 / 15:33 | |
| | Jo, to že se Eurofightery nevejdou do ÚLŮ říkali myslím přímo piloti gripenů. Co ale znamená, že Tranch 1 je neschopná upgrade? Já mysel, že jen stačí vyměnit elektroniku.
PS Když se nevejde Eurofigher (rozpětí 10,95m), neznamená to, že se nevejde ani Rafale (10.80m), F/A-18 (12,3m), ani MIG-29 (11,4m)? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | A je to tady 6. 1. 2012 / 15:41 | |
| | .ono vždy rozměr jenom nestačí,je tam malej hup od kolejí vrat musíš mít místo nad směrovkou atd.S tím tranch nám to říkali tech. je to prý velikej problém kvůli instalaci (předpokládám místo,spoje konektory jenom se domnívám) ostatní tranche to už mají uzpůsobené.Většina tranch 1právě je právě vyřazována a nabízena k odprodeji. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | A je to tady 6. 1. 2012 / 15:47 | |
| | ..na to rozpětí snižuje to počet let. na hangáru je docela malý.Musíš mít rozestupy mezi letadly kvůli bezpečnosti v případě požáru atd.Ty úly ,hangáry byly stavěné právě pro Gripena. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | A je to tady 6. 1. 2012 / 15:45 | |
| | Ty 4 hotovostní uly co maj v CV jsou možná po modernizaci zmenšený a přispůsobený na Gripeny, tak proto se tam teď asi nevejde Eurofighter...
U nás jsou Uly široký 12,5m, tak je budou případně hangárovat u nás nooo )) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | A je to tady 6. 1. 2012 / 19:33 | |
| | Nevím o jakejch rozměrech úlů hovoříte , ale narvali jsme tam dvě Mig 21 a do některejch i tři |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | A je to tady 6. 1. 2012 / 20:41 | |
| | Jenže ty hotovostní se upravovaly/ rekonstruovaly, tím pádem se zmenšily... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | A je to tady 6. 1. 2012 / 21:01 | |
| | Jak se upravovaly? Vždyť je to betonový . Ty větší používali na opravy . Když jsem tam jednou strkal tu třetí jednadvacítku , tak jsme jenom poškodily na konci křídla takovej vybíješ elektřina o skříň na stlačenej kyslík. Jo a bylo to v Českejch Budějovicích. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | A je to tady 8. 1. 2012 / 08:34 | |
| | Podle rukoletectvoznalců (určitě tu mezi námi taky nějaký jsou) je několik typových a rozměrových modelů úlů, podle letadel, která měla skrývazt - a to zas podle vojenské doktriny toho kterého státu Varšavské smlouvy... Třeba prý u nás nejsou ty největší úly, které byly určeny pro Su-24M, ale v NDR jo, protože tam byly rozmístěny...
Ať to, prosím, někdo upřesní, ale u nás jsou, myslím, hlavně dva typové moduly - menší a nejmenší. Což nevylučuje, že je někde nějaký typový nestandard, nebo něco nebylo předěláno, ale myslím, že při modernizaci betonový skelet šel asi těžko nějak rozměrově předělat, spíš jen přidat nějaké sousedící prostory a změnit zasypání hlínou.... (nebo vnitřní prostro změnšit nějakou přestavbou...) |
| |
|
| | | | A je to tady 6. 1. 2012 / 17:05 | |
| | Konečně to někdo napsal , jak to je . Já mám jen jednu drobnost . Každej mele o rychlostech , a jak L-159 stačí . Nestačí a je to blábol . Dost důležitej parametr je taky stoupavost . L-159 je řádově někde jinde než Gripen. pokud znáte hodnoty , tak je sem někdo napište . Já mám představu , že L159 je někde na hodnotě max. 50 m/ s. A Gripen odhaduju na tak 200 - 220 m/s .
Jak dlouho na výšku 8000 m stoupá L159 a jak dlouho Gripen ? Podle času se hned pozná , že L159 to bude trucho déle trva a to řádově . |
| |
|
| | | | | A je to tady 8. 1. 2012 / 08:36 | |
| | Tohle je jasný každýmu, kdo o těch letadlech aspoň trošililinku něco ví... Bohužel novináři to nejsou (a kdoví, zda politici ), pro ty je ALCA "stíhačka" - to psali už stokrát.... |
| |
|
|