Není to moc často, ale na klapky 25 737NG skutečně může vzlétat. U TVS jsem to dělal jen jednou, na Lanzarote při zadním větru při vzletu na dráze 21, směrem na moře, když byla 03 pro vzlety zavřená (z důvodů, které znají jen Španělé...). A třeba kanadský Sunwing má jako SOP na kontaminovaných dráhách zásadně vzlet bez bleedů na klapkách 15 nebo 25, tak očekávám, že si to vyzkouším víckrát, až přijde opravdová zima.
Problém klapek 25 je, že sice výrazně sníží délku rozjezdu a rychlosti pro vzlet (což se přesně hodí pro ten zadní vítr a kontaminované dráhy), ale na druhou stranu se tím sníží gradient stoupání po vzletu v případě vysazení motoru. Což omezuje použití tam, kde jsou po vzletu překážky. A dále to snižuje možnost redukce tahu při vzletu, tudíž se to za normálního provozu neoužívá
A naopak, 737-300 a 500 opravdu můžou na klapky 1, má-li to provozovatel v postupech |
|