Tak ja nevim, zrovna B757 je sice vetsi, ale s tema jeho motorama... ne zrovna najlepsi priklad
A310 to uz jo.
Jinak teda pro Dana: Ono to jinak tedy zalezi i od pocasi, nejvic asi vetru, tak se na to podivame pro 737-800 jak to vypada ted (temer bezvetri)
Plny, ~80t 737 skutecne neodleti. Resp. mozna by i odletel, kdyby se nic nestalo, ale draha potrebna pro vzlet se pocita pro nejhorsi moznou zavadu a to je ztrata kriticke pohonne jednotky pri V1.
Aby byl vzlet povolen, muze vazit 737-800 s 26K motorama ted, tzn, vitr 1m/s ve smeru drahy, teplota 0, Q1017 maximalne 71 799kg (proti MTOW 78 471). Pro ilustraci v opacnem smery by to bylo 70 015kg. Nicmene to ti zaruci i pri plnem nalozeni (max hmotnost bez paliva 61689) pres 10 tun paliva, coz by melo stacit v klidu na cca 3h let. Pro ilustraci se do toho vejde temer cele Spanelsko, cela Britanie, temer cela Ukrajina a jizni casti Finska Norska a Svedska.
Nicmene v techto podminkach se nevzleta na klapky 5, ale az na klapky 25! To umozni zkratit drahu potrebnou na vzlet za cenu horsiho stoupani po vzletu (pozor na hory kolem).
|
|