CAT II a III holding points jsou tam proto, aby byla zajištěna ochranná zóna kolem antén ILS a nedocházelo k rušení, které je za LVP pochopitelně kritická záležitost pro autoland. Jsou prostě dál od dráhy, než normální holding pointy. Jinak to jsou holding pointy NA ZEMI před vstupem na dráhu ![](images/smile/06.gif)
Pilot to vidí a ATIS si poslechnul, ale ty hodnoty se tak rychle mění a vzlet i přiblížení a přistání jsou na nich tak závislé, že je třeba je sdělovat aktuálně v čase povolení (při přiblížení i vícekrát, rozhodnutí o pokračování muže proběhnout několikrát v průběhu). Taky se většinou sdělují 3 hodnoty (začátek, střed a konec dráhy), protože pro vzlet i přistání je jinak kritické kde je hůř vidět - pro vzlet je kritický endpoint v případě brzdění při přerušení vzletu při vysazení motoru (nutnost udržet éro rovně), pro přistání zase místo dotyku.
Pozn.: vždycky mě překvapí, jak umí být v Praze hnusně Tady UK je mlhama pověstná, ale autolandem jsem přistával za ty 4 roky tak 5x...máme CAT IIIb povolení do 75m a 0ft DH, ale tohle jsem tady ještě nezažil...
|
|