CAT II a III holding points jsou tam proto, aby byla zajištěna ochranná zóna kolem antén ILS a nedocházelo k rušení, které je za LVP pochopitelně kritická záležitost pro autoland. Jsou prostě dál od dráhy, než normální holding pointy. Jinak to jsou holding pointy NA ZEMI před vstupem na dráhu
Pilot to vidí a ATIS si poslechnul, ale ty hodnoty se tak rychle mění a vzlet i přiblížení a přistání jsou na nich tak závislé, že je třeba je sdělovat aktuálně v čase povolení (při přiblížení i vícekrát, rozhodnutí o pokračování muže proběhnout několikrát v průběhu). Taky se většinou sdělují 3 hodnoty (začátek, střed a konec dráhy), protože pro vzlet i přistání je jinak kritické kde je hůř vidět - pro vzlet je kritický endpoint v případě brzdění při přerušení vzletu při vysazení motoru (nutnost udržet éro rovně), pro přistání zase místo dotyku.
Pozn.: vždycky mě překvapí, jak umí být v Praze hnusně Tady UK je mlhama pověstná, ale autolandem jsem přistával za ty 4 roky tak 5x...máme CAT IIIb povolení do 75m a 0ft DH, ale tohle jsem tady ještě nezažil...
|
|