Myslím nopak, že trochu vím, o čem mluvím, píšu. Co se ti na tom nezdá?
Manévrový vzdušný boj se výjimečně vyšplhá (s dostatkem prostoru kolem) na rychlosti kolem 800 km/h (430 KTAS), to už je rychlost pro manévrování (a střelbu, odpal raket v jiném, než přímém směru) nevhodná. Na ukázkách lze takovou rychlost použít akorát pro rychlé průlety a přechody mezi prostory, ale opakuji, výjimečně. Takže na své formulaci: "Ukázky na leteckých dnech se létají u země a výjimečně na rychlosti cvyšší, než 450 km/h." - i nadále trvám.
Abychom nemluvili teoreticky a nepřesně, tak počítej se mnou: na běžném českém leteckém dnu (teplota vzduchu na zemi=27°C, QNH=1020, výška průletu 150m nad průměrným českým letištěm, tj. 450 mnm, 1450 ft ALT, tj. PA=500m = 1600 ft, teplota vzduchu v hladině letu=24°C) odpovídá rychlosti M 1,0 rychlost 665 KIAS, tj. cca 1220 km/h. Pro ukázky manévrových schopností letadla bohatě (!!) postačí létat na polovičce této rychlosti - a k tomu je machmetr na prd.
Machmetr samozřejmě důležitý je - pokud se má letět těsně podzvukovou rychlostí - nebo naopak při návratu z výšky nemá být rychlost M 1,0 překročena. TAm je machmetr esenciální,protože můj složitý výpočet řeší jeduinou ručičkou v kterékoliv lpoloze, výšce (25 km...) a rychlosti. Ale - a o tom jsem přesvědčen - při ukázkách před obecenstvem je fakt spíš potřeba normální rychloměr. |
|