| | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 09:28 | |
| | Chtěl bych se zeptat, zda dopravní letadlo při popojíždění ve frontě letadel na statr při každém zastavení dá brzdu. Děkuji |
| |
|
| | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 10:27 | |
| | To je stejný dotaz, jako jestli řidič při popojíždění v koloně pokaždé zatahuje ruční brzdu Taky si může vybrat, jestli podrží pedál nebo zatáhne parkovačku. Podle mě to záleží na pilotovi a pochybuju, že to řeší nějaký předpis. |
| |
|
| | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 10:44 | |
| | Právě dneska za volantem ráno jsem o tom přemýšlel... když ji máš zataženou a za tebou nedobrzdí, ty nepráskneš do toho před sebou. Tak mě to napadlo u toho letadla. |
| |
|
| | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 11:01 | |
| | No, je vidět, že s řízením a následnou nehodou, takzvanou "prásknutí zezadu" máš zatím pramálo zkušeností. Jestli to do tebe zezadu,práskne někdo na plnej kotel, tak můžeš mít zataženýho cokoli včetně prdele a poletíš stejně jako kuželka na bowlingu. |
| |
|
| | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 11:07 | |
| | Tak to nemusi byt ani na plnej kotel
Rucni brzda je tam kvuli tomu aby se to nerozjelo z kopce. Kdyz te nekdo treba jenom tukne, tak proste poskocis i kdybys mel kola zavareny |
| |
|
| | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 11:13 | |
| | Já raději pro jistotu když parkuju, tak k zatažený ruční brzdě zařadím rychlost nebo zpátečku, podle toho jestli stojíš čumákem dolu nebo nahoru když seš třeba na kopci. Na ručku se nedá skoro vůbec spoléhat, na tu se i rozjedeš, když náhodou zapomeneš. |
| |
|
| | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 11:35 | |
| | Mě učili v avtaškole,že pži stání z kopce se má zařadit zpátečka a do kopce jednotka. |
| |
|
| | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 11:38 | |
| | Ještě mně napadlo,že když vlastně stojíš na startu v Lukle,tak by jsi měl správně mít na éru zařazenou zpátečku........ |
| |
|
| | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 11:45 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 11:53 | |
| | Tak to tě učili přesně naopak |
| |
|
| | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 12:11 | |
| | Jaký to má mít prosím smysl ? Převod dopředu/dozadu podle kopce... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 12:15 | |
| | já nevím, zkus třeba rozjetej na dálnici, zařadit zpátečku. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 12:25 | |
| | Co má společného jízda po dálnici s tím, s jakým zařazeným převodem zaparkuji auto ??? Přiznej se, Kendy, že ty jsi po ránu bumbal. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 12:29 | |
| | ale nééééé Hele, mooc to zase studuješ, je to tu popsané celkem jasně. Bum, prásk a letíííš, "škit" |
| |
|
| | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 13:50 | |
| | Myslíš, že motoru, spojce, převodovce atd. dělá dobře, když se je auto pokouší pootočit přistání z kopce naopak? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 21:59 | |
| | Řekl bych, že úplně stejně jako tím origo směrem. U některých sportovních aut se zpátečka skutečně řešila tak, že jsi nastartoval "naopak". Co by na to řekl moderní motor netuším, ale ty třecí síly v soustavě moc pohybu nedovolí, takže bych spíše volil podle délky převodu a tam jednička vždycky vede... |
| |
|
| | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 13:02 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 13:54 | |
| | Dokaž si to sám. Vyplývá to z charajkteru ozubení kol v převodovce a charakteru odporu motoru (časování komprese) ventily) - takže je potřeba zařadit nejnižší rchlostní stupeň ve směru, ve kterém se necheš pohybovat - takže pokud jsi čumákem dolů, tak jedničku, pokud čumákem nahoru, tak zpátečku. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 14:16 | |
| | Dokaž co? Na tom není co dokazovat. Pokud máš trochu smysl pro techniku, tak ti to musí být jasné. Dále viz. Kuma
P.S. parkovat z kopce se zařazenou zpátečkou je blbost už jen proto, že jednička je zpřevodovaná víc do pomala a tudíž i víc brzdí. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 14:28 | |
| | Dobře,umlátili jste mně argumentama,přiznávám že jsem si to asi spletl.Za trest si dnes dám o pivko méně.... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 14:30 | |
| | já taky, řadím blbě. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 14:46 | |
| | "Pravdu má náčelník". Např. když jsem jezdil s Rumunem, stačily zaje..ný lanka v bovdenech od ručky aby se ruční brzda zatáhla od bovdenu k bovdenu a ke kolum se ani nehla. Potom váha vozu z kopce přetočila kompresi motoru( byl už také dost zhuntovaný), válec po válci povoloval a vozidlo si vesele poskakovalo z kopce i se zařazenou jedničkou. Od té doby z kopce zpátečka, do kopce jednička, protože převodovka se při tomto snaží točit na druhou stranu, tak by vůz pouze klouzal na náledí. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 16:03 | |
| | Tak teď jsem z toho blbej.....tak mám pravdu,nebo ne.Nezbývá nic jiného,než hlasovat..... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 16:42 | |
| | Hlasuji pro: je to jedno. S tím, že jednička se většinou nedá zamknout (potřetí). |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 16:46 | |
| | Já bych se k tomuto názoru taky přidal. Dát rychlost nejvíce zpřevodovanou do pomala. Převodovce to je při stání asi víceméně jedno - při provozu jí kolikrát asi dá člověk víc zabrat. Motoru asi taky nebude vadit, že se točí obráceně, ale nevim aby při zpětném chodu neotevíral ventily dříve, tudíž menší komprese (ale nad tím se mi teď nechce přemýšlet ). |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 16:49 | |
| | Když už nad tím tady filozofujete, tak mě napadlo právě to, že by motor mohlo být těžší roztočit naopak, takže by to bylo právě výhodnější pro držení auta na místě, než "jen" těžko roztočitelný normální směr. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 16:57 | |
| | proč myslíš, že by to tak mělo být? V jedné fázi (4 takt) jsou oba ventily zavřené a ty do nich tlačíš, ať se točí motor kterým chce směrem... Podle mě to silově vyjde nastejno. Pokud nemáš wartburga a zařazenou 4-ku. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 16:59 | |
| | Aaaa, volnozbezka..... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 17:58 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 16:54 | |
| | ...nebo založit klínem... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 17:01 | |
| | Když už, tak letecky a to špalkama, ne? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 17:04 | |
| | omlouvám se za terminologii. Zašpalkovat. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 14:51 | |
| | Mě jako technicky nezdatného jedince by spíš zajímalo, zda je vůbec možné motor roztočit v opačném směru, než v jakém má fungovat? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 15:03 | |
| | u "fichtla" to šloooo, a byla to prdel s tím jezdit pozpátku a ještě řadit. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 15:04 | |
| | dokonce na fichtlu... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 15:04 | |
| | No, nechtěl bych se pouštět do nějakých slovních půtek, ale dneska je to, podle mě úplně jedno. Kompresní poměry se od dob "rumunů" kapku změnily. Navíc je dobré rozlišit benzín od diesela a jak jsem chtěl už dříve napsat, můžeš pořád zařazovat zpátečku, prostě proto, že ji chceš zamknout.
Pokud motor roztočíš opačně, než jak má běžet, tak to sice jde, ale musíš točit ty. Nic hezkého to ale asi neudělá (vezměte jenom to, že to cucne z výfuku a foukne do filtru).
Nic méně takové motory se kdysi dělali na jakémsi motocyklu (dvoutakt!). Byla to jakási potvora se sajdou a tímto způsobem se couvalo. Tuším, že ta motorka měla na levé rukojeti řízení předstihu a ve vhodné poloze se motor roztočil opačně. Ale je to spíš rarita. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 15:07 | |
| | No, to proto, ze motor , ktery neni nastartovan, nevi ktery je opacny smer... To az neco chytryho (driv rozdelovac, dnes ECUcko) mu da skrze svicku ranu, takze ho umravni....
Nicmene, za drevnich dob jsem mel dvaapulku, kterou jsem mel tak "dobre" sestelovanou, ze vhodne pridany plyn znamenal revers motoru za behu To spoluzaci cumeli... Holt dvaapula ze zpateckou, to byla rarita...
Jestli si dobre vzpominam, predstih byl okolo centimetru a pul ci dvou... [stydimstydim] |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 17:17 | |
| | Dovolil bych si nesouhlasit, že motor neví kde je dopředu a dozadu, dokud se netočí. Ano, jsou takové motory (prehistorické lodní motory, jednočinné staré parbní stroje, stacionární dieselové jednoválce a podobně) - ale skoro vždy je kromě zapalování am předstihu (u zážehových motorů) pomocí vaček a šoupátek asymetricky otevírán vstup a výstup vzduchu (směsí, spalin) - a proti v současné době si myslím, že je docela rozdíl v kompresi (a tedy i v odporu motoru proti otáčení naprázdno) když se točí na jednu stranu nebo na druhou. Takto pojato je komprese vždy větší, pokud se motorem točí naprázdno ve směru jeho chodu (brždění motorem...). Kdo někdy protáčel letecký motor za vrtuli tak mimožná dá za pravdu, že komprese je ve směru "dopředných" otáček vždycky ostřejší - větší, než když se vrtulí točí proti směru. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 19:53 | |
| | Točit proti směru s vrtulí jsem nikdy nezkoušel a nevím, jak by se na mě koukali, kdybych se o to pokoušel |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 20:05 | |
| | Tak u toho jsem dokonce byl. Pilotovi Z-43 nechtěl naskočit motor a jestli v něm bylo zbytečně našplíchaného paliva nebo co, tak s tím jeho kolega točil do protisměru. Aspoň tak mi to přišlo. Pak motor vesele naskočil. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 20:18 | |
| | Ono jestli jsi lítal jen Cessny s Lycomingem či Continentalem, tak jsi to ani zažít nemohl, protože se to nedoporučuje. Ale u motorů vycházejících ze starých předválečných Minorů je to docela běžný postup, když máš přechlastanej motor. Jiná věc je, do jaké míry je to rozumné, zejména u teplého motoru. Už to koplo docela dost lidí |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 15:23 | |
| | Je dost možné, že ses nespletl ty, ale narazils na nějakého konzervativního dědka instruktora, který ti to takto vykládal |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 15:48 | |
| | Happyho učil řídit ještě starej Ford. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 17:57 | |
| | Kdybys měl zamykací zpátečku, tak takový kraviny neřešíš |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 18:04 | |
| | tak zase řešíš, zamknout či nezamknout. Dneska je to taky jedno, ty lepší zloději přijedou v barvách technických služeb odtahovky aby okolí nevzbuzovalo podezření a než ty přijdeš na místo, kde si nechal auto, tak už je dávno na druhý straně města,neřknu-li republiky a je naporcovaný na náhradní díly. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 15:06 | |
| | Ne vždycky je jednička zpřevodovaná víc než zpátečka, to může být i obráceně. Proto jsem psal "na nejnižší stupeň v daném směru". |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 16:53 | |
| | strasne komplikovany... davam tam zpatecku kopec nekopec a drzi to. rucku jsem pouzil asi trikrat v zivote (z toho dvakrat na grossglockneru, kde to ani ta zpatecka neudrzela) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 17:12 | |
| | Chyba. Ručka je výtačná zejména na rázné zmenšení poloměru zatáčky... velmi užitečná pomůcka, doporučuji nacvičit někde v prostoru, hodí se znát ty pocity. Rozhodně bych ručku nazatracoval - jeden z důvodů, proč mi přijde prdlý prasát, kde je místo ručky knoflík na palubce a jde to zapnout či vypnout jen když se kola netočí... fuj!
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 17:20 | |
| | No, jenze aby si zkracoval polomer zatacky, nesmis mit na rucce "cvrka" - ten obcas zaprotestuje
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 17:22 | |
| | Tak mluvímjen o ručce použité k zabránění uvedení vozdila do pohybu .) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 17:24 | |
| | Pripadne Citron XM, tam se na "rucku" slapalo.... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 18:02 | |
| | Takže to není "ručka", ale "nožka"
To samý je na Boeingu, tam mě vždycky drtí call-out "manual braking". Nejdříve se začnu těšit na to, jak se kolega sehne pod palubku a začne brzdy na pedálech mačkat ručně, a on je z toho nakonec vždycky obyčejnej "pedual braking"... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 19:15 | |
| | Hehe, kdyz jsem o tom Citroenu psal, premyslel jsem, kde jsem to jenom cetl, ze se tam na rucni brzdu slape - a uz to vim - v manualu v NGcku. Dekuju
JInak, kdyz se to tak vezme, svyho casu se slapalo na rucku v v nasi Skode 100.
Teda, slecna na ni omylem slapla, ja jsem nemel jak.... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 18:09 | |
| | v některých se šlape dodneška. Třeba muj (bejvalej )Mercedes 250XML v automatu, to má taky. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 22:15 | |
| | šlapací ruční brzdu má většina mercedesů, pokud už nemají tu elektrickou... |
| |
|
| | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 11:24 | |
| | Může to bejt poměrně podstatný rozdíl.... Kolega Willhelm potvrdí, že sešlápnutou brzdou při poměrně slušném narázu dodávkou s nepozorným řidičem zezadu na této debilní křížovatce se silnicí pro mot. vozidla bez připojovacího pruhu http://www.mapy.cz/s/2pR1 jsem sice mírně poskočil, leč zašlápnutí brzdy patrně zachránilo posádku před hozením do "dálnice". |
| |
|
| | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 11:29 | |
| | Tak samozřejmě, sešlápnutá brzda určitě do jisté míry pomůže v návaznosti jak silný je náraz. Jestli to ovšem někdo do tebe narve mnohonásobně větší rychlostí než je ta, kterou by ses měl přibližovat ke křižovatce, tak by ti potom nepomohl ani brzdící padák. |
| |
|
| | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 11:31 | |
| | O tom žádná |
| |
|
| | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 12:15 | |
| | Takže prakticky to je asi jedno, já to zažil zatím třikrát (1x Fabia zezadu - totál, 1x Mondeo zezadu - nárazník, 1x Peugeot Boxer nacouval zepředu - nárazník + chladiče), záleží pouze na rychlosti toho, co to napálí, brzda je dobrá k tomu, aby auto po prvním nárazu nepokračovalo setrvačností dál. |
| |
|
| | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 12:00 | |
| | Když sešlápneš a držíš pedál, tak vlastně brzdíš všechna kola, zatzímco ručka brzdí jen ta zadní kola a při nárazu zezadu poskočíš, protože sám náraz ti ta bržděná zadní kola odlehčí a efekt brzdy se tím významně sníží. A protože přední kola nejsou v tomto případě zajištěna, tak poskočíš do toho, co je před tebou, většinou. |
| |
|
| | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 13:01 | |
| | Nebo musíš mít oltcita... |
| |
|
| | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 13:50 | |
| | tak tak... |
| |
|
| | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 16:41 | |
| | Otázka jestli není lepší předat energii "dál" . Při nárazu ti první vozidlo dodá energii a je lepší se tomu v okamžiku nárazu nebránit a pak brzdit - protože když budeš stát na brzdě v době nárazu tak získání rychlosti po nárazu brání zabržděná kola a než se předá energie potřebná pro překonání adheze pneumatik a následné smákaní kol po silnici dojde ke značně vyšší deformaci vozu. Platí to hlavně pro nožní brzdu, ale i u ruční brzdy se tento efekt projeví - i když podstatně méně. |
| |
|
| | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 16:44 | |
| | To je podle mě blbost. Čím víc energie absorbují gumy, tím míň tě to v budoucnu pomlátí. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 16:59 | |
| | Vem si extrém. Do dokonale stojícího auta nabourá jíné. Většina energie povede k deformaci obou vozů. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 17:03 | |
| | Pokud je to takto, tak je ideální mít zabržděno, protože pak se ti vůbec nic nestane. Veškerá energie jde na deformaci auta. Schránka kolem tebe se bortí od tebe (v dobrém autě).
Poukd máš odbrždeno, tak si rozjezdem nalomíš krční páteř a po nárazu do překážky před tebou (protože jsi otřesen a neuděláš s tím vůbec nic) si ještě rozbiješ nos (minimálně o airbag).
Takto? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 17:21 | |
| | Reálné auto není dokonale zabržděno, takže do pohybu se taky dá. Takže ohrožení krční páteře je tu tak jako tak a navíc tě více ohoržuje deformace a i v sebelepším autě tě může zadek vozu přimáčknout (dříve nebo později, podle toho jestli sedíš ve Smartu nebo v nějkym kombiku). Samozřejmě tu záleží jak si přizpůsobíme situaci, že? Můžeš stát u hluboké propasti z které tě shodí auto, které jelo třicet jenom proto, že si nestál na brzdě. Druhá varianta je, že náraz, který z důvodu deformace auta někdo nepřežil, mohl přežit kdyby deformaci auta zmenšil, tím, že by nestál na brzdě před nárazem. Já tedy uvažuju prázdnou silnici a náraz čistě zezadu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 17:25 | |
| | To je strašně akademický ... sice ručku v kolonách nemá asi nikdo, ale většina lidí stojí třeba na brzdě (pro což si dovedu představit docela hodně důvodů)... a když za sebou slyšíš brzdící auto, tak většinou je "uvolnění" brzdy za limitem reakční doby.... to myslíš na něco úplně jinýho. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 17:35 | |
| | Samozřejmě, že řešíme čistě teorii. Psychologie při DN, je kapitola sama o sobě. Jinak v např. já v kolonách buď zatahuju ručku nebo nebrzdim vůbec pokud to není potřeba. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 18:52 | |
| | ale panove, toto je letecky server, zadne motoristicke forum. Takze se prosim venujte litani. A nejakymu serioznimu tematu. Jako kdyz startuje letadlo na znamem bezicim pasu a dozadu do nej narazi dalsi letadlo. Pohne se to prvni letadlo? Pohne se nejak to druhe a kdyz ano, tak jak? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 19:20 | |
| | Na běžícím páse se ty letadle nikdy nedojedou. a když se baví dospělí, tak šoupej mohama,mein jung,.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 18:14 | |
| | Jde taky o to, z které strany nabourá. Já když to zezadu narval do auta předemnou, tak on měl utřenej prach ze značky a já to měl rozflákaný i s chladičem. |
| |
|
| | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 16:56 | |
| | To je IMHO trosku stejne filosoficka otazka, jako debata mezi zastanci "poutani" a ne... az jsem byl sokovan, kolik existuje exotu, kterií na zaklade par pripadu, kdy diky tomu, ze nebyl clovek pripoutan, vyletel z auta a (asi diky tomu) prezil jsou schopni do krve hajit nazor, ze poutani je nebezpecne ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 16:59 | |
| | Jednou jsem viděl dodávku, kde evidentně oba nebyli připoutaní. Neviděl jsem ty lidi, ale sklo bylo dost vyboulené. Myslím, že ani jeden z nich radost neměl a rozhodně to nebylo lepší, jak se připoutat. Tedy pokud nechtěli spáchat sebevraždu... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 18:19 | |
| | Tak specialně dodávka, je na 95% ideální na amputaci nohou a zbylejch 5% pak na uplný přežití. Nejni tam žádná deformační zona a proto bouračky v dodávkách, jsou vždy jedny z nejhorších a je jedno, jest zrovna v tomhle autě seš připoutanej nebo ne. Připoutání v dodávce je dobrý leda tak na nějakej lehčí tukanec, jinak ne. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 19:21 | |
| | a ve dvanácettrosce je nejlepší se nepoutat. Máš větší šanci na přežití,když vyletíš ven,... |
| |
|
| | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 13:01 | |
| | Piloti jsou líní a síla v pedálech je docela velká, tak dávají parkovačku,.... (teda alespoň na ATRech) |
| |
|
| | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 13:22 | |
| | Tak líní...........nemáš ty společnou domácnost PM |
| |
|
| | | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 18:00 | |
| | No, nemám. Ještě toho trochu |
| |
|
| | | | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 19:24 | |
| | Uz jsem zazil piloty, co se pri cekani opreli do pedalu, ale v okamziku kdy se ponorili do taju palubky/checklistu, tak ty brzdy omylem pustili a letadlo se rozjelo aniz by o tom vedeli.
Ja davam rucku vzdycky. Nekdy dokonce i na draze (mame delsi separace light za medium/heavy)... |
| |
|
| | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 11:38 | |
| | Dyk te najebal bagr ne? Na rucni brzdu se rozjedes |
| |
|
| | | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 12:53 | |
| | Bagr mě najebal, ale nerozjel jsem se, poskočil jsem možná o půl metra. |
| |
|
| | | Brzdy při pojíždění 7. 10. 2011 / 16:38 | |
| | Na pojížděčce, když se stojí, tak se parkovačka zatahuje. Když se čeká na dráze na povolení, už by se zatahovat neměla, ale nikde na to předpis není, spíš je to takovej rozumnej zvyk, jako neřadit na přejezdu.
|
| |
|
|