Kdybys vrazil do kniplu kolenem, tak se vypne AP, ale zůstane +/- ve stejné poloze nebo nějakém náklonu. Jenže když místo přepínače na otvírání dveří ovládáš přepínač, kterým se ovládá trim (předpokládám trim aileronů, ne trim směrovky jak se někde píše), to už je trochu jiná legrace. Pokud je to u 737 jako u 757 (Radim mě určitě rád opraví), tak použití aileron trimu okamžitě odpojuje autopilota a jak všichni víme - konstantní výchylka konstantně zvyšuje klonění...a ve velkých výškách tyhle věci nejsou jen tak taková legrace....
Otázkou zůstává, proč někdo dal stejný nebo podobný ovladač vedle aileron trimu, ale tak to někdy chodí, kokpity jsou plné podobných radostí. A taky proč se pak pilot nepodíval, kam šahá...ale nechci soudit, svou ruku už jsem taky párkrát nachytal někde jinde než měla být |
|