kumo, dovolím si s tebou nesouhlasit. Právě hmotové rozvážení ti klidně zůsobí, že letadlo buď neutrhneš, nebo dokonce pokud jsi centráž přesunul hodně za nějakou mezní centráž, tak se letadlo stane nestabilním. A přestě tohle já vidím, jako hlavní aspekt možné příčiny. Protože právě velký nárůst odporu na a za kritickým úhlem náběhu ti může způsobit velkou deceleraci. A pak právě nezkušený pilot nemusí povolit, nebo se snaží tlačit a není to schopný utlačit a vrátit, protože pak začali přestavovat stabilizátor na těžký na hlavu, ale s tím už nemohli nic udělt. Vzpomínám si na případ TVS, kdy jim v Káhiře špatně naložená 737ma po najetí na dráhu a naložení plnýho knedlíku kecla na zadek. A oni chodit nikam nemuseli. Stačilo, když seděli jinde než měli, nebo měli jinde bagáž,... |
|