Já bych to nezevšeobecňoval a nesrovnával bych starý s novým a ruský se západním.
Lítal jsem třeba tryskovej dvoumotorák, kde stabilizace nebyla potřeba, dokonce se ani nedoporučovala. A naopak pokud je mi známo, jsou některé ruské typy, které před vzletem skutečně vyžadují poměrně dlouhý (v řádu desítek sekund) run-up, nikoliv pouhou stabilizaci. Třeba An-124.
Takže to, že nějaký starší typ vyžadoval takhle dlouhou "motorovku", možné je.
Stejně tak nikde není psáno, že ta parkovačka byla zatažená plně, klidně mohla být jen špatně odbržděná, to na některých typech lze, čert ví, jak to má Jak. Signalizace tam je a dokonce píšou, že svítila, ale posádka si jí nevšimla (a pokud to jen svítilo, a nespustilo to pořádnej randál jako na jiných typech, je to zjevný konstruční nedostatek) |
|