Ty testy jsou právě postavené tak, aby testovaly telentové, vědomostní, dovednostní a osobnostní atributy každého uchazeče. Třeba taková OAA si na tom dost zakládá - lidem, kteří nemají ty výsledky bůhví jaké, tak zahájení výcviku nedoporučují. A u těch kteří projdou, jsou si zase naopak velmi jistí - proto poskytují třebas onu Skills Guarantee záruku vrácení peněz. U těchto aerolinkových programů je ten výběr ještě pochopitelně striktnější - vyberou si ze stovek lidi jenom velmi omezený počet a sami chtějí mít záruku, že to jsou ti, kteří dokončí.
Pravidlem je, že z každého kurzu (cca 20 lidí) v průběhu vypadnou tak 1-2. U nás byl jedním z případů kluk, kterého 2x odmítli a na potřetí prolezl s odřenýma ušima. I přes to jak jsme se mu snažili pomáhat, prostě nedal zkoušky už při teorii několikrát za sebou a nakonec mu doporučili odejít a odešel. Na tom je vidět, že ty testy celkem slušně vypovídají o šancích...
Druhej případ sice dokončil školu, ale odmítli ho vzít k nám do firmy díky slabším výsledkům (teorie průměr pod 85% a IR zkouška až na potřetí) a tak trochu problematickému chování v průběhu výcviku. Zbytek všichni školu dokončili a až na výjimky lítají (u těch co ne jsou to spíš osobní problémy). |
|