Samozřejmě je to divné a a teoreticky ti to může něco naznačit (i když GS je s ohledem na vliv větru, který může být na hladině velmi silný, asi slabým zdrojem jakékoli informace o IAS). Ovšem někdy se říká, že člověk za reálným kniplem je "poloviční debil" - v té chvíli se prostě někdy stává, že pilot při poruše jednoho přístroje přestává důvěřovat ostatním, anebo začne důvěřovat tomu porouchanému. Dokazují to situace iluze za letu, kdy pilot bez ohledu na indikaci přístrojů "srovná stroj" do polohy na zádech, protože je přesvědčen, že je to správně, nebo kdy při vysazení motoru vypne zdravý motor, přestože indikace je správná... Tedy i kdyby v tu chvíli GS odpovídala TAS, stejně by asi pilot podle této indikace nebyl schopen identifikovat pád.
Prostě ku létání stvořeni nejsme, a proto se psychika na příčinách nehod odráží víc, než je zdrávo. |
|