FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 24. 11. 2024, svátek má Emílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Repainty letounů vs. FPS Jeden příspěvek | Celý strom
Repainty letounů vs. FPS   25. 4. 2011 / 19:43
Martin-pilot
Odborníci, znalci..můžou repainty-od certifikovaných výrobců, jako je třeba Wilco, které vyrábí repainty pro svá letadla, až po naprosto amatérské repainty dělané "na koleně" ubírat tzv. FPS?-Popř., jak velký vliv, když by ubíralo, to ubírání má na projekci z VC (virtuálního kokpitu)? ..
Pozn.: Jedná se mi především o moc povedené freeware repainty na Wilco ČSA-Airbusy.
 

Repainty letounů vs. FPS   25. 4. 2011 / 20:20
FSPilot   
Asi takto:

Každý model má přiřazené jakési textury, kterýma je obalen. Repaint v základu jenom změní barvy, ale velikost obrázku zůstává stejná.

Vliv na náročnost to může mít a to tak, že např. z DXT textury o velikosti (teď jen tak střílím pro názornost) např. 512kB by byla použita textura ve 24-bit, která je mnohem větší, např. 1,3 MB i při zachování stejného rozměru obrázku. to je jedna možnost.
Další je třebas zvětšením obrázku, který je původně např. 512x512 px a repainter udělá obrázek 1024x1024 -> max. pro FS9; pro FSX max. 2048x2048 (dá se to, většinou to funguje). Tady může narůst velikost ještě víc.

A kombinace obojího může o to víc zvýšit náročnost (velikost textur).

Vliv na výkon bych řek je minimální, ale závisí na výkonu PC. A co se týče vlivu ve VC, tak to by musely být změneny textury VC. Repainty jsou ale v drtivé většině jen změněné textury vnějšku a ve VC nebývají použity.

Stačí tak?

Vliv bych řek je fakt minimální
 

Repainty letounů vs. FPS   25. 4. 2011 / 20:34
Martin-pilot
To víš, že Ivo stačí opravdu hooooodně bohatě. Díky za vysvětlení na sto-tisíckrát. -Řeknu Ti to asi tak...víš, zdá se mi poměrně hodně, že repainty od Wilca (přímo z jejich stránky) a např. i od (nechci urážet vývojáře úžasného repaintu) ČSA pro Wilco se mi ve srovnní s repaintem Travel Servisu sekají mnohem více. Ovšem-co si ale budeme "vykládat"..Na letounu A320 od Travel Servisu najdeme jen málo takových doplňků, které by chod nějak výrazně zpomalily..snad jen nápis na přídi a pár doplňků-ještě jednou Ti děkuji za vysvětlení.
 

Repainty letounů vs. FPS   26. 4. 2011 / 08:31
Kendy   
Dovolím si trošku poopravit a řeknu to více lidově. Nééže to má nepatrný rozdíl ale naopak...ten rozdíl je celkem znát dost. Jestli že budu mít v adresáři "texture" cca deset textur v hodnotě Extended 32bit 888-8 a to nemluvím o texturách na panelu ,které mohou být taky,tak mi to bude žrát FPS jako kráva a rozdíl je velkej. Pravda je ta,že u silnějšího kompu je to samozřejmě tak nějak jedno. Jestli že jedu stabilně na nějakých FPS 80,tak mě ubytek nějakých 20ti nezabije. Ovšem pokud balancuju na hraně 20-40 FPS nebo dokonce o hodně méně...což je i tvuj případ...tak se rozhodně vyplatí 32bit textury dát na hodnoty DXT3. Sice je to malinko na ukor kvality vykreslování textury ale tady si troufám tvrdit...že to zase tak moc nevadí.Já jsem třeba šikovnější...tak si dovolím texturu trochu lépe upravit ve PS na co nejmenší hodnotu tak,aby velikost byla co nejmenší ale přitom kvalita zobrazení zůstala stejná,více ji zostřím..vytahnu kontrast atd.Protože ten rozdíl při ruzných pohledech jinak náročného modelu včetně náročnější scenerky a včetně nějakého toho traffiku...může být mnohem příjemnější a klidnější. Takže Ivošu,částečně máš pravdu ale částečně ne. Nebo že bych se pletl a něměl žádnou zkušenost?
 

Repainty letounů vs. FPS   26. 4. 2011 / 12:31
FSPilot   
Ty, já třebas nepatřím k těm, kteří by se mohli pochlubit bůh ví jakou mašinou a laboroval jsem s texturama (konkrétně u wilca) a všemožně jsem je měnil a nikdy jsem si žádného rozdílu v náročnosti nevšim
No možná máš pravdu, narepajntil jsi mnohem víc jak já, ale už jen z pohledu, že FSka musí zvládat éro, které má např. 120MB, tak nějaké načítání textur místo 2MB 5MB už takový rozdíl snad nebude, ne?
 

Repainty letounů vs. FPS   26. 4. 2011 / 13:12
Kendy   
Ne...ještě když jsem měl mašinu o hodně slabší,tak ten rozdíl mi docela dost pomáhal,takže to nemužu nazvat rozdílem nepatrným. Jak jsem psal...jde o to,kolik textur vlastně ten model má a jak jsou velké. Je jasný,že u 5 bmpček ze kterých jen tři budou 32bit a zbytek DXT3..to rozdíl žádnej nebude. Ovšem u takových 15 textur...to je rozdíl docela už dost podstatnej. Konkrétně u Wilca a jiných placených addonů...se to může lišit. Jde ovšem taky o to....jak velký a hlavně kolik tam udělal textur autor repaintu. Setkal jsem se i s tím,že u originálu byly jen čtyři 32bitové textury ale člověk který dělal repaint a který předělával(překresloval) 90% originálních textur....už neudělal jen těch 4 32bit ale udělal jich tolik kolik jich předělával. Takže těch 32bitovej textur tam bylo mnohem víc. Výsledek? Načítání textur bylo mnohem horší a žralo to FPS...než potom,co jsem si je udělal na DXT3 a některé dokonce na DXT1. Já se tu stebou nepřu...v něčem máš pravdu ale nesouhlasím jen s tím,že to má "nepatrný vliv". Toť vše
 

Repainty letounů vs. FPS   26. 4. 2011 / 15:15
Martin-pilot
Moc Ti díky Kendy za vyčerpávající odpověď probranou až do mnoha detailů!
Poslední otázka: Jak je tomu u ČSAV a repaintů pro Wilco Airbus (s FPS)-konkrétně u A320ky se jedná defacto o přepis čtyř .bmp do hlavního adresáře A320ky v FSce..jistě to ovlivní, ale osobně si myslím, že to nebude nijak velká záležitost..?
 

Repainty letounů vs. FPS   26. 4. 2011 / 16:00
FSPilot   
No, s tak komplexní předělávkou textur jsem se nesetkal
 

Repainty letounů vs. FPS   26. 4. 2011 / 16:37
Kendy   
já jo..jinak bych to nepsal.
 

Repainty letounů vs. FPS   26. 4. 2011 / 17:19
Martin-pilot
A jak že to tedy je s tím repaintem pro ČSA..?
 

Repainty letounů vs. FPS   26. 4. 2011 / 17:47
tonde   
před pár roky, když byl Mi-24 od Nemeth design horká novinka, tak ne každý měl našlapaný komp a aby se s tím dalo lítat z VC, tak se musely přesejvovat textury kokpitu, aby se to vůbec nějak hýbalo... Jen si už nepamatuju jaký to byl formát, tuším právě extended 32bit, ale tehdejší vrtulníkoví guruové Jojo a Vize by si ještě pamatovat mohli....
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ