No, stalo se to na křižovatce Alpha a Mike, viz mapka JFK. Twy M vede do takové malé parking area na špičce terminálu, kde parkovalo to CRJ.
Proč jela A380 v protisměru proti klasické organizaci pojíždění na JFK je otázka řídícího, ale asi pro to měl důvod a nic mu nezakazuje to takhle povolit. Když se koukám na video, zdá se, že CRJ zajelo ke standu, ale ne až do parkovací polohy (koneckonců pořád mu bliká červenej maják). To se občas stává, jeden z důvodů může být např. nefunkční parkovací guidance, nebo povinnost mít marshallera (třebas v Kanadě musí mít každý éro dva na křídlech a jednoho vepředu, i když má stand automatickou guidance). Pokud se to ale tak stává, vždycky dáváme vědět na GND frekvenci řídícím, že nejsme fully parked.
Dole na videu vybíhá z auta maník (tipnul bych si právě Marshallera), ale než stihne něco udělat, tak CRJtko sejme A380.
Můj názor je, že pokud jela A380 po centrlajně na twy A, tak by to byl spíš problém GND, že nepočkal na fully parked CRJ, případně CRJ, který neoznámil, že ještě není fully parked. Je taky otázka, jestli ta parkovací oblast kolem M je pořád TWY, nebo už apron (takovej ten blbej severoamerickej systém zbavování se zodpovědnosti), ale jestli byl CRJ na frekvenci GND, předpokládám je to pořád TWY. Na druhou stranu ta A380 teda kolem terminálu sype hoooodně svižným tempem (což mě u Air France popravdě vůbec nepřekvapuje) a taky má přece kurnik tail kameru pro podobný situace. Čili centrlajna nebo ne, frantíci se na nějakou ostražitost při pojíždění evidentně úplně vyprdli.... |
|