nebo,že by autorotace???z toho záznamu jde prd poznat,jestli se pravé nebo levé motory točí pomalejc/nebo jeden/...nebo jestli je nějakej v praporu.Kdysi jsem mluvil s bývalým palubářem z An-12 z Mošnova,když je zaučovali rusáci,cvičně jim ukázali vypnutí pravého vnitřního,bez praporu přímo do autorotace,mašina šla okamžitě do ostrého náklonu a podle vyprávění docela maras,pilot měl naběhlé žíly na svalech,jak se snažil to udržet,samozřejmně vše bylo očekáváno a připraveno takže hned ho dali do praporu,jinak si ten palubář ani pilot nebyl jist jestli se to dá udržet v letu,ten rusák to taky nevěděl,jen měli vyzloušeno tohle,...stalo se to i na An-30 u nás,při cvičném letu se vypínal motor,pak se za letu nahazoval,při nahazování nezapálil,ale vrtule šla z praporu na malý úhel,takže autorotace,kámoš palubář ho hned mrskl zpátky do praporu,dle něho to byla otázka 2-3 vteřin,ale těch pár vteřin jim prý stačilo,mašina začla prý šíleně vibrovat,mysleli,že jim popraskají okna,šílené zvuky jak mašina skučela...a jak se naklonila,při autorotaci je tlak na vrtuli ůdajně až 4tuny,u An-26,12 má průměr vrtule větší,takže asi trochu více... |
|