Novou verzi kraťase můžete stahovat tady :
http://forums.x-plane.org/index.php?app=downloads&showfile=12732
Co je nového :
1) Je přidána verze AFS-V. Zákaz akrobacie a kouření!
2) Kabinka se otevírá a zavírá (je třeba si namapovat klávesu na sim/flight_controls/canopy_toggle).
3) Indikace podvozku nesvítí při vypnuté baterii.
4) V kokpitu přibylo ovládání trimu - omezení PlaneMakeru je takové, že je třeba mít zapnutou baterii, aby to fungovalo. Lze to ovládat jen z klávesnice nebo joysticku.
5) Na modré páce pod plynem je "mixture", ale v reálu je to "korekce" : dává se chudá na vzlet (páka úplně vpředu) a se stoupající výškou se obohacuje (páka se stahuje dozadu). Defaultní mixture v X-Plane samozřejmě není to samé (v podstatě to funguje opačně), ale snad se to dá skousnout, lepší než kdyby se ta páka nehýbala vůbec.
8) mapování textur je opravené a už se s ním nebude hýbat. Pokud budete chtít zveřejnit nějaký repaint, bylo by fajn, kdybyste ho dali jako samostatný archiv pouze s texturami třeba na x-plane .org (nebo se domluvit s Jirkou a dát ho sem).
9) Lze nalepit registračku na spodní stranu levého křídla.
Ohledně baků:
1) Baky jsou jenom u verze AFS-V, dají se sundat v sekci Aircraft/Weight and Fuel/Ordnance. Akrobatický AFS je samozřejmě v reálu může nosit také (na přelety na soutěže apod.), ale v PlaneMakeru nejde nastavit, aby se letadlo mající nějaký podvěs nahrálo defaultně bez něho. Pro akrobata by to byla otrava pořád je sundavat, takže tam nejsou.
2) Stav paliva v přídavných nádržích není nikde přímo indikován (v reálu se kontroluje vizuálně pomocí stupnice na vnitřní straně nádrže). Úbytek paliva z baků se dá zjistit jen podle klesající hodnoty total weight v sekci Aircraft/Weight and Fuel/. Nejdřív se spotřebuje všechno palivo v přídavných nádržích a teprve potom se začne čerpat z nádržích hlavních (to už je vidět na hodnotách fuel TOTAL).... ano, je to divné, ale je to tak.
3) ty baky jsou na křídlech pěkně znát... a zrcátko je rozbitý preventivně, protože stejně by tak dříve nebo později dopadlo |
|