Osobně si nemyslím, že by se při sedání na krátkou dráhu zavíraly klapky, spíš naopak (teda nevím jak u ostruhových ér). Já mám za to, a učili mě to tak, že vysunuté klapky jsou brzdou a zkracují dojezd, protože (bavím se o příďáku - cessna) po dosedu snížím vztlak tím, že položím příďák a pak mě klapky jen brzdí (je to údajně lepší než brzdit ve vyšší rychlosti koly), ale jak pravím, nevím to a nevím jak se to řeší na ostruze, kde je po dosedu éro "natažené", takže by to mohlo odlehčovat, ale z teoretického pohledu vysoký úhel náběhu, do toho klapky, to je celkem brutální odpor, takže to může být ještě výhodnější než u toho příďáku a kolama by člověk akorát hledal smyk.
Já mám vštípeno, že klapky se zavírají při after landing checklistu a pokud mě to na nějakém typu nebude učit někdo jinak z nějakého důvodu, budu to tak dělat |
|