Nevim o jakem zanedbavani tu mluvis, za jejich rozestupy odpovida ridici a ty systemy o kterych mluvis neupozornuji o mnoho vice dopredu.
1.) Pokud byli na vstricnem kurzu, tak za jednu sekundu se ty letadla priblizi o 500 metru k sobe, za 5 sekund to je 2,5 km
2.) Obe era mela TCAS, ktery dava v urcite vzdalenosti varovani a v urcite radu k vyhnuti.
3.) Kdyz si vezmes reakcni dobu od generovani prvniho resolution advisory po nejakou skutecnou cinnost a reakci letadla v tehle rychlosti a vysce, mas to skoro dalsich 5 sekund.
4.) Kdyz si vezmes tech celkovych rekneme 10 sekund a tedy cca 5km vzdalenosti, je to tak akorat na hranici generovani RA u TCASu, takze proste udelali hned na co byli cviceni a diky tomu to dopadlo dobre.
5.) Byla tma, takze v okamziku kdyby to letadlo vizualne uvideli, bylo by uz stejne pozde, v tech clancich to prezentuji tak, ze najednou uvidel letadlo, tak s tim skubnul. O to se pokouseli piloti osudneho DHLka taky a bylo jim to prd platny, na to uz proste neni cas, musi se poslouchat TCAS.
6.) Ne vzdy to dopadne stejne dobre, viz Bodamske jezero...
7.) Pokud jeden z pilotu neudelal hrubou chybu, muze za to vetsinou ATC |
|