Tomuhle Vláďo vůbec nerozumím.
Cost index není ve výsledku vůbec nic jiného než rychlost, kterou spočítá FMC a letadlo podle ní letí. Jestli tu rychlost dosáhne automatika, nebo já ručně throttlama je úplně jedno.
Proč si myslím, že navíc naopak uspoříš, je z důvodu větší předvídatelnosti co hodláš udělat - nemusíš vymýšlet jaký režim autopilota a autothrottle použiješ a pak je dolaďovat, ale prostě letíš ručně tak, aby to optimálně vycházelo - speciálně pro continuous descent a approach není nic příjemnějšího, než to celé letět ručně - pěkně si poladíš ihned co potřebuješ, bez přemýšlecího času FMC a různých nechtěných reakcí automatiky např. na poryvy, změny směru větru, apod.
S těma stovkama korekcí taky těm automatikám moc nefandi Speciálně v hladině je autothrottle záměrně "tupá" a reaguje velmi pozvolna (v řádu desítek sekund až jednotek minut) na drobné změny, pokud vůbec. Není to potřeba, většinou jsou to drobné "vzduchové nerovnosti" na které není hned potřeba reagovat jiným výkonem a naháněním rychlosti. Aktivnější korekce dělá automatika až při přiblížení, ale i tam hodně konzervativně a ručně si myslím jsi to schopen zaletět optimálněji... |
|