Pro pořádek (když žumpa, tak žumpa, když bobky, tak podle velikosti !!!) - stříbrné C nebylo nikdy povinnou součástí pilotek, přestože se úlohy ke splnění částečně shodovaly. Na pilotky jsi musel mít akorát přelet (50 km). Bylo samozřejmé (a v některých AK povinné), že na přelet tě nepustili, dokuds neměl pětihodinovku. No a pětihodinovku těžko uletíš ve výšce plus mínus 500 metrů... Takže prakticky každej, kdo šel na přelet už měl pětihodinovku a taky převýšení. ALE (a v tom je jádro pudla) na stříbrné "C" to muselo být všechno předpisově dokumentované. na přelet stačil rozkaz s razítkem letiště, kams doplul (to bylo stejné, jako na pilotky) s popisem vlekaře o místu vypnutí, stejně tak na pětihodinovku byl pouze protokol o času vzletu, vypnutí a přistání - s podpisem náčelníka a vlekaře, ale na převýšení (skoro nejsnazší disciplina) musel každý mít barozáznam. Takže - kyž byl člověk cílevědomý, nebyl problém to ulétnout na konci výcviku - a pak jen přihlásit (a počkat, než ti to všichni uznaj a potvrděj, já čekal na ten odznáček asi 5 let ) - ale pokuds jen šel po pilotkách, žádný stříbrný "C" jsi nepotřeboval. |
|