FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Let VFR a prevodná vrstva Jeden příspěvek | Celý strom
Let VFR a prevodná vrstva   18. 2. 2011 / 21:51
nimbo
Mám otázku z reálu na ktorú nedokázali úplne odpovedať ani ľudia z práce, tak dúfam, že sa tu nájde niekto kto ju zodpovie. Môže VFR let plánovať cestovnú hladinu a potom ju aj letieť v prevodnej vrstve.

Príklad tlak 1012 alebo nižší. TA 5000ft, TL60. Plánovaný let smerom na východ. Môžem letieť v cestovnej hladine FL55, alebo nemôžem, alebo bude cestovná hladina A5500ft?

Čiastočnú odpoveď mám, dám ju sem až na záver. Svoje tvrdenia podporte patričným predpisom. Osobne som hľadal v L2, L4444, L8168 a AIP ČR. Nič konkrétne som nenašiel, alebo neviem hľadať. Aj to je dobre možné.
 

Let VFR a prevodná vrstva   18. 2. 2011 / 21:55
Lowmick   
Nezanika ta hladina? Tusim, jestli mi to nahodou kdysi nekdo nerikal...
 

Let VFR a prevodná vrstva   18. 2. 2011 / 22:05
sloťo
je vobec mozne sekat hladiny po 500ft? cize 150m vertikalne rozostupy

po druhe sa priklanam k tomu ze TL by mala byt prva pouzitelna hladina, ale nie som si isty kde som to cital
 

Let VFR a prevodná vrstva   18. 2. 2011 / 22:54
pseudoMates
možná je to pro tebe novinka, ale půlhladiny se pro VFR používají a v rámci nouzové separace při procedurálním řízení se můžou použít i pro IFR..
 

Let VFR a prevodná vrstva   19. 2. 2011 / 09:55
LS
to neni jen pri proceduralnim rizeni...
 

Let VFR a prevodná vrstva   18. 2. 2011 / 22:09
veznikprg
1.7.2.3 Převodní hladina
1.7.2.3.1Převodní hladina je nejnižší použitelná letová hladina nad převodní nadmořskou výškou 5000 ft AMSL, s výjimkou případu uvedeného v ENR 1.7.2.3.2 a 1.7.2.3.3.
1.7.2.3.2Mimo TMA na tratích ATS, kde je publikovaná minimální letová nadmořská výška vyšší než 5000 ft AMSL, je převodní hladina pro lety IFR totožná s nejnižší použitelnou letovou hladinou.
1.7.2.3.3Mimo TMA v horských oblastech , kde je terén vyšší než 4000 ft (1200 m) AMSL je převodní hladina pro všechny lety VFR a pro lety IFR letící mimo tratě ATS nejbližší vyšší letová hladina nad výškou 1000 ft (300m) AGL.



1.7.2.4 Převodní vrstva
1.7.2.4.1Vzdušný prostor mezi převodní nadmořskou výškou a převodní hladinou se nazývá převodní vrstva. Horizontální let v převodní vrstvě není povolen vyjma zvláštně povolených činností. (viz. ENR 1.7.2.1)
 1x  

Let VFR a prevodná vrstva   18. 2. 2011 / 22:14
veznikprg
Jeste dodam ze to je AIP ČR ENR 1.7
 

Let VFR a prevodná vrstva   18. 2. 2011 / 22:34
nimbo
Dík moc. Podstatný je odstavec 1.7.2.4.1 Toto som prehliadol. Definíciu prevodnej vrstvy som pozeral v 4444.

Len pre zaujímavosť ako odpoveď na túto otázku som dostal, že je možné to letieť a tlak by mal byť nastavený na QNE a teda FL55.
 

Let VFR a prevodná vrstva   18. 2. 2011 / 22:36
veznikprg
A kdo ti rekl takove moudro ?? Jeste rekni ze nekdo z nasich neomylnych instruktoru ?Vubec se tam nesmi litat ...
 

Let VFR a prevodná vrstva   18. 2. 2011 / 22:53
pseudoMates
Jako bys to neznal.. Kdo to umí, ten řídí, kdo to neumí, ten to učí..))
 

Let VFR a prevodná vrstva   19. 2. 2011 / 10:51
FSPilot   
a nebo dělá pseudopilota
 

Let VFR a prevodná vrstva   19. 2. 2011 / 11:02
pseudoMates
Nikoliv, ty blbče.. Pseudopilota dělají např. ti, kteří se např. ze zdravotních důvodů nedostali do výcviku na řídícího, což nemá s uměním nebo neuměním řídit nic společného..
Opravdu by ses měl naučit přemejšlet, než plácneš kdejakou píčovinu jen za cenu toho, aby sis jako kopnul do někoho, kdo ti leží v žaludku, ty jeden virtuální "řídící" na baterky..
 

Let VFR a prevodná vrstva   19. 2. 2011 / 12:02
FSPilot   
Tady zase někdo nepochopil
 

Let VFR a prevodná vrstva   19. 2. 2011 / 12:17
Už přistávám?
Ale staruje na prvni nakopnuti ))
 

Let VFR a prevodná vrstva   19. 2. 2011 / 19:33
FSPilot   
No to koukám...
 

Let VFR a prevodná vrstva   18. 2. 2011 / 23:12
kutak
když už se je tahle otázka, mám taky jednu podobnou... pilot letící pod TMA má mít nastaveno regionální QNH nebo místní? často se dost výrazně liší a jelikož je vždy nižší nebo rovný tomu místnímu, tak může dostoupat az do TMA
 

Let VFR a prevodná vrstva   18. 2. 2011 / 23:27
veznikprg
Chlapci chlapci...jak vy ctete ten aip ?? )))
1.7.3 Popis oblasti pro nastavení výškoměru
Při letu v nebo pod převodní nadmořskou výškou musí na výškoměrech nastaven následující tlak:
a)QNH řízeného letiště
– v CTR, TMA a v ATZ, jehož horní hranici nebo její část tvoří spodní hranice TMA,
– pod TMA, při všech letech prováděných mezi spodní hranicí TMA definovanou nadmořskou výškou (AMSL)* a hladinou 1000 ft (300 m) pod touto hranicí.

Poznámka 1:* Spodní hranice TMA definovaná nadmořskou výškou (AMSL) je vždy vztažena ke QNH řízeného letiště, kterému TMA náleží.
Poznámka 2: Jedná se o lety v prostoru nacházejícím se těsně pod spodní hranicí TMA, při kterých by při nesprávném nastavení tlaku mohlo dojít k neúmyslnému a nežádoucímu narušení TMA.
b) regionální (oblastní QNH nebo QNH nejbližšího neřízeného letiště – v ostatních případech.
Poznámka: Regionální (oblastní ) QNH je předpověď minimální hodnoty QNH ve FIR Praha během stanoveného časového období.
 

Let VFR a prevodná vrstva   18. 2. 2011 / 23:35
Lejzy
Takze pri odletu z okrsku vetsinou zustava do 1000ft pod TMA, takze mu regionalni QNH necpu, chapu to spravne? Nedaval jsem ani ted, ale spis proto, ze jsem zapomnel na to alespon pomyslet.
 

Let VFR a prevodná vrstva   18. 2. 2011 / 23:37
veznikprg
eproucnik regionalni QNH nemusi a hlavne by ani nemel davat vubec..Mistni QNH je do vzdalenosti dobre tak 50NM od letiste uplne bezpecny...
 

Let VFR a prevodná vrstva   19. 2. 2011 / 10:59
FSPilot   
APP by neměl dávat reg QNH??? Takže když poletím např. z LKMT do LKRO (což je víc jak 50NM a navíc defakto přes Jeseníky, nebo okraj) a poletím ve 4000ft, dostanu příkaz jít z TWR na APP, a pak opouštím TMA do prostoru třídy E, kde budu pokračovat až do LKRO a vyhýbat se MTMA LKPD a jelikož se na Praha information nemusím hlásit a řekněme, že nebudu a regionální QNH bude třebas 1005 a letištní 1025 (střílím), tak by mi ten APP měl dát reg QNH, nebo se to řeší jinak?

Nějak nerozumím důvodu, proč by to se to APP "zakazovalo"
 

Let VFR a prevodná vrstva   19. 2. 2011 / 11:16
Lejzy
Tak to uz muzes dat rovnou priklad letu z Kotehulek do Lhoty pres celou republiku a v Ecku, QNH nejblizsiho letiste mu prece na vyzadani rekne INFO.
 

Let VFR a prevodná vrstva   19. 2. 2011 / 13:05
Tragédie v JRD
No, proletět půlku republiky s ostravským QNH, s argumentem, že APP mi nedal regionální a na INFO se přece nemusím hĺasit.... Může snad jen FSPilot.
 

Let VFR a prevodná vrstva   19. 2. 2011 / 13:21
FSPilot   
ahjo, když nechápeš mou otázku, tak se radši ani nevyjadřuj...

Uvedl jsem to jen jako takový příklad (přehnaný pro názornost, ikdyž v případě některých pilotů možná i možný). Jde mi o to, proč by neměl APP dávat regionální QNH, nic víc.
 

Let VFR a prevodná vrstva   19. 2. 2011 / 14:09
veznikprg
na vyzadani ..jinak nevidim duvod proc by APP mel predavat reg.QNH.Pro prostor zodpovednosti jakkehokoli APP je mistni QNH zcela dostatecne.Bud by pilot mel regionalni QNH znat z dobre provedene pripravy nebo kdyz ma pochybnosti muze si zavolat na nejakou sluzebnu a na reg.QNH se dotazat.Navic letis podle VMC takze srazka s terenem nehrozi.Pokud se chces vyhybat nejakemu TMA(MTMA,vertikalne tedy) plati clanek z AIPu ze musis mit nastavene QNH rizeneho letiste kteremu TMA nalezi.Pro stredni Cechy uplne staci LKPR ATIS.
 

Let VFR a prevodná vrstva   19. 2. 2011 / 19:33
FSPilot   
No, z toho co píšeš by mi vyplynulo úplně totéž pro stanoviště TWR, kde je povinnost regionální tlak předat, jestli se nepletu.
 

Let VFR a prevodná vrstva   19. 2. 2011 / 19:47
veznikprg
nejsem si vedom ze by byla povinnost predat reg.QNH...Podpor argument nejakym textem.Jinak plati to stejne jako pro APP..Hlavne na LKPR TWR neridi CTR.Takze vse co sem tu psal plati zejmena pro LKPR a Praha TMA.Pokud je nejaka lokalni odlisnost na regionech tak nevim.
 

Let VFR a prevodná vrstva   19. 2. 2011 / 20:12
veznikprg
Tak ja podporim sam sebe)
AIP ČR ENR 1.7

1.7.4 Postupy pro provozovatele a pro piloty
1.7.4.1 Informace o letištním QNH, teplotě a převodní hladině v koncové řízené oblasti jsou uvedeny ve vysíláních ATIS nebo předávány příslušným stanovištěm ATS. Regionální QNH je uvedeno v meteorologických vysíláních a na žádost je k dispozici na stanovištích ATS.
 

Let VFR a prevodná vrstva   19. 2. 2011 / 20:41
FSPilot   
No, jenže tohle je řečeno tako hodně obecně, tedy není z toho zřejmé, jestli je to povinnost nebo jen možnost to bude asi spíš záležitost lokálních postupů (možná) a nebo nějaké nepsané pravidlo ve stylu "předávejte vždy, když letadlo opouští řízený okrsek" (letadlem myšleno VFR), protože může nastat řada situací, kdy se to pilot nedozví (např. nemusí mít další rádio na odposlech ATISu během lítání v okrsku a nebo ho prostě v průběhu neposlouchá, jen před navázáním spojení atd.).

No žil jsem v tom, že to ATC předat musí, ale vidím, že je to v podstatě jejich dobrá vůle, tudíž jsem jim zavázán
 

Let VFR a prevodná vrstva   19. 2. 2011 / 20:43
FSPilot   
PS: podložit to žádným textem nemůžu, neb svými znalostmi nešahám ani po podrážku řídícím, kteří mají předpisy a postupy nabiflované a ví kde hledat a znají širší souvislosti Beru to jen z praxe, kdy mi tahle informace byla předána vždy, když bylo reg. QNH a pak se vždy ladím na Praha information a tam mi to řeknou podruhé
 

Let VFR a prevodná vrstva   21. 2. 2011 / 09:14
kuma   
Sorry, ale je vidět, že v některých částech republiky je nejvyšší čas absolvovat jarní školení, že...

Nebo se ve východních partiích republiky lítá jinak?

To co se tu cituje z AIPU je jen uzákonění staršího "bezpečnostního" zvyku, kdy když čověk potřebuje těsně podletět TMA (typicky na sever od Prahy, ale i jinde) je dobré mít výškoměr na místní QNH dotyčné TMA, protože jinak se ta výška "stropu" prostoru pro VFR let může lišit i o stobku mětrů (!) a je pak snadné do TMA vlétnout. Jakákoliv obrana "měl jsem oblastní QNH" samozřejmě při diskusi s inspektorem neobstojí. Mohlo by se říci, že ideální by bylo mít při tom dva výškoměry - jeden na "oblastní" (pro porovbnání výšek letu ostatních letadel v prostoru G) a druhý výškoměr na "místní QNH" toho TMA - aby nedocházelo k prolínání prostoru G a TMA. No ale to by byl nebetyčný bordel - a je proto lepší (bezpečnější, praktičtější - a teď už nějakou dobu správně podle AIP) - přeladit výškomer na "místní QNH letiště, pod jehož TMA vlétám" - pak je to celkem jasné.

Jesli to tak je dobře nebo ne, nevím, ale taky se mi už stalo, že mi řídící při "odchodu" z TMA (z řízeného propstoru) dal sám informaci o oblastním QNH. Asi to není povinnost, ale je to praktické, protože pak nemusím prohánět infáka...
 

Let VFR a prevodná vrstva   20. 2. 2011 / 06:47
veznikprg
promin..jen kratky komentar : Cos to napsal za blbost ??Jak nemusi mit DALSI radio na odposlech ATISu behem litani po okrsku..... Kdyz snad litas po okrsku tak ti mistni QNH preda ridici ne ??ATIS poslechnes kdy letis pod TMA rizeneho letiste ktere ATIS vysila a nechces byt na spojeni s zadnou sluzebnou letovych provoznich sluzeb...

Tudiz opravdu si zil v omylu...Ale rad sem te z omylu vyvedl...Kdokoli ti kdykoli predal reg QNH pri opusteni okrsku ucinil tak jen z vlastni vule nikoli na zaklade povinosti..A ano potvrzuji tvoji zauzlovanost ridicim kteri tim ze ti predali reg QNH supluji tvoji spatnou pripravu pred letem(tedy pokud ta informace o reg QNH byla pro tebe nova a tys uz ji daaavno pred letem nevedel)Stejne jako Praha Information popripade Praha Teren supluje castokrat spatnou pripravenost pilotu ohledne aktivace prostoru...
 

Let VFR a prevodná vrstva   19. 2. 2011 / 00:34
kutak
tak když někdo přesně ví kde co hledat a nestráví tim hodiny) díky)
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ