Kdysi dávno mě fascinovaly proudové stíhačky, počítač jsem měl chvíli, koupil jsem si za 500 Kč joy a zkoušel jsem spoustu demoverzí leteckých simulátorů (na hry jsem tehdy moc peněz neměl). Jenže ono mi to létání moc nešlo, letadlo se často nechovalo jak jsem čekal a nevěděl jsem, kde dělám chybu. Po půlroce zoufalství mě napadlo, že v reálu taky nikdo nelítá hned v nadzvukové stíhačce a já na to půjdu stejně a začnu od začátku pěkně pomalu na malých sportovních letadlech. Rozhodoval jsem se mezi FS98 a Flight Unlimited 2, vyhrálo nakonec FU2 a to bylo moje štěstí. V krabici byl totiž kromě CD i slušně silný manuál v češtině, kde bylo všechno potřebné vysvětleno.
Co jsou zač jednotlivé přístroje, k čemu jsou dobré a jak se odečítají, příp. nastavují, jak se letadlo ovládá a proč je nutné v různých režimech letu dodržovat jiné rychlosti, proč výškoměr na zemi neukazuje nulu, jak se naviguje podle majáků VOR a NDB, jak se létají radiály, co je to DME a jak ze dvou VORů a DME zjistit polohu, co jsou světla VASI a PAPI, co je ILS a spousta dalších věcí. A musím říct, že ze zkušeností získaných čtením onoho manuálu a létáním ve FU2 těžím prakticky dodnes.
FS disponuje obsáhlou elektronickou nápovědou, bohužel v angličtině, což může být pro začátečníky velký problém. Kdysi tu někdo dával odkaz na stránky, kde bylo přeložených pár lekcí. Já jsem si řekl, že zkusím přeložit pasáž týkající se defaultní GPS a mám "nahrubo" přeloženou část týkající se pilotáže Bellu 206. Ovšem jde to pomalu, jednak z důvodu mé lenosti, částečně také nedostatečnými jazykovými znalostmi. Při překladu člověk zjistí, že jedna věc je textu rozumět a druhá věc je napsat to v rodné mateřštině. |
|