No, já jsem se doposud snažil diskuzím na tohle téma vyhýbat, ale dneska mi to nedá. Já plně chápu obě strany ("zkušené" i "nezkušené"). Těžko diferencovat, co je hloupý dotaz a co tzv. chytrý, protože mnohdy mě zaujme právě ten zdánlivě "hloupý" a třeba se na to téma rozepíšu, protože si řeknu - ha, tohle se tu nikdy nerozebíralo. A naopak nechávám být dotazy typu "jak přistát s podporou systému ILS", řečeno s nadsázkou.
Jenže to má opravdu jeden háček a v tom musim bohužel souhlasit s "kverulantama" typu LuděkCh. a TRvJZD. Ono někdy napsat dlouhý příspěvek na "odborné" téma je otázkou třeba půl hodiny nebo hodiny. A ve většině případů to nemám z hlavy, naopak, vytáhnu příručky, knihy, listuju v tom a to je pro mě hlavní přínos těhle diskuzí, protože já jsem od přírody děsnej lenoch a abych se sám dokopal k tomu se učit, to už by muselo bejt. A taky si říkám dobře, jako sekundární efekt to má, že se určitá komunita lidí, kteří mají o letectví zájem (a to mě těší), dozví třeba něco "z pod pokličky" a třeba si poupraví svoje simulátorovské postupy. Protože když se k FS přistupuje střízlivě a s nadhledem, nikoliv nekriticky ve stylu, že je to vlastně úžasná příprava pro reálný život, tak je jeho přínos opravdu pozitivní.
No a tak napíšu nějaký příspěvek, místo studování provozní příručky, které je pro mě teď prioritou, tak čumim do příručky typu letadla, na kterém zanedlouho stejně končím, smolím, smolím, třikrát si to přečtu, pak udělám klik..... a zanedlouho se původní tazatel v dalším příspěvku vyjádří tak, že pochopím, že z mé snahy nepochopil vůbec nic.... Dobře, připouštím, že někdy moje vyjadřování odráží i fakt, že jenom v letectví jsem ztrávil 11let a na školách jsem byl od roku 83 do 01 a tudíž klučina končící základku z toho třeba tolik nemůže mít, ale mnohdy naprosto jednoznačně napíšu něco ve stylu "okurky nejsou modré" a v dalším příspěvku onen tazatel napíše "no a když teda mam tu modrou okurku", to mi je skoro do breku.
A v tom je ta lenost, o které kluci píšou. Poslední smysluplná teorie, kterou do mě někdo "nalil", bylo v plachtařské elementárce. Všechno, co přišlo potom, včetně ATPL, bylo (bohužel) z 80procent samostudium. Nedělám si iluze, že by to v jiných oborech bylo jinak. Takže to lze brát i tak, že odkazování stylu "hledej šmudlo" a "zkus to s něčím jednodušším" nemusí být nutně projevem netaktnosti a arogance, ale spíš navedení na to, jak to chodí a to nejenom ve FS. Já taky nezačínal lítat s Boeingem, ale s Blaníkem a mezi tím byla velká řada typů, které mě k tomu pomalu postrkávaly. A budeme-li vycházet z faktu, že většina současné mladé generace se alespoň základně orientuje v angličtině, není problém na internetu sehnat téměř jakékoliv informace na dané téma. A spousta toho je i v češtině.
Jinak co se mě týče, fakt se nikdo nemusíte bát klást dotazy z praxe i na zdánlivé maličkosti, v létání totiž "maličkosti" neexistují. A klidně se pouštějte do diskuzí a oponování, vždyť já kolikrát vlezu na měkkou půdu a rád bych si opravil svoje názory, jsou-li mylné.
|
|