Ked som to podrobne studoval,tak prve pristatie dobre na 3 body,druhe taktiez na 3 body,ale tretie uz na ostruhu,a stvrte na hlavne podv. nohy a uz to zacalo.Tak sa mi vidi,ze pilot mal vsetko v poriadku,len to nechal viac spadnut,ale na 3 body je regulerne pristatie. Asi je to masina,ktora takto pristava standartne,a je asi velmi hakliva na nerovnost terenu,lebo asi aj to tam malo vplyv na to skakanie.
Niekto tam napisal,ze co tak to znova zdvihnut.No to by som nedoporucoval,lebo tieto masinky ako FW a Mezek maju velmi silne motory a pri pridani plynu dochadza k velkemu narastu vykonu a aj momentu a masina sa dokaze otocit na chrbat pri takychto labilnych rezimoch na padovke.Dokonca jeden pilot od Mezka popisoval,ze nesmelo sa mu pri vzlete na fleku dat plny plyn,lebo sa prevratil.Dochadzalo casto k tymto nehodam.
Takze u vrtulakov vobec neopakovat okruh,len zabetonovat riadenie a drzat.Akonahle zacne pilot riadit dopady,tak si to este zhorsuje.A to vlastne plati aj na prudovych.Neopravovat podrovnania pokial je to kozel.Iba drzat a zabrzdit, v spravny cas.
Potom treba aj rozlisit nizke podrovnanie a vyplavanie,co neznamena,ze to je kozel a vtedy sa ma znova podrovnavat a dosadnut.
Takze zaverom,kozel vznikne narazom na zem a naslednym odrazenim do vzduchu,a lietadlo zpravidla uz nema dostatocny vztlak na opravy chyb,takze postupne pada a odraza sa vyssie a vyssie.
Niekde sa da na internete najst dokument o vycviku pilotov na F-100 Sabre,kde dochadzalo casto ku katastrofam na pristatii,ked pilot s tym zacal pumpovat po dotyku a odrazat sa , dal tam plny plyn,forsaz a masinka sa pri nedostatku vztlaku / bola pretiahnuta/, zrutila v akomsi vykrute na zem. Pilot mohol davat kontra kridelka , ale zbytocne. Podobne takto reagovali aj MiG-15 ky, a robili to aj pri vzlete,ked pilot pretiahol masinu pri odputani a ta spadla po kridle. |
|