Tak od začátku. Vrtule může být pevná nebo stavitelná.
Pokud dám na letadlo pevnou vrtuli s velkým úhlem náběhu, bude lítat rychle, ale bude se dlouho rozjíždět. Asi jako auto, když má jen čtvrý rychlostní stupeň.
Pokud dám na letadlo pevnou vrtuli s malým úhlem náběhu, bude lítat pomaleji, ale tuto rychlost dosáhne za chvilku. Asi jako auto když má jen jedničku.
Protože je to blbé, mají lepší letadla vrtuli stavitelnou. Asi jako když auto může měnit kvalty.
Prapor je vlastně při listech natočených na největší úhel náběhu. Takový, že se ani při velké rychlosti letu vrtule netočí. Stoupání pomyslného šroubu je vlastně nekonečné. Aby se vrtule v praporu točila, muselo by letadlo letět nekonečně rychle.
Pokud dáš vrtuli do praporu při nastartovaném motoru při stojícím letadle, tak v lepším případě se nejde rozjet a v horším případě motor zdechne. Prostě tu vrtuli neutáhne. |
|